کد خبر: 18302
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 بهمن 1393 - 22:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

کتابخانه آستان قدس؛ مایه افتخار ملی و فراملی

 رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید نمود.
کتابخانه آستان قدس؛ مایه افتخار ملی و فراملی

 

به گزارش لیزنا، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران  و هیات همراه  از بخش ها و تالارهای تخصصی و عمومی مانند تالار نفایس خطی، تالار کتابهای چاپ سنگی، تالار محققان چاپی، تالار تخصصی محققان مخطوطات، بخش میکروفیلم و مخزن بسته کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

 

 رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی پس از این بازدید گفت: آنچه که در کتابخانه آستان قدس رضوی مشاهده کردم در کشور و جهان اسلام بی نظیر است.

 

 سیدرضا صالحی امیری بیان کرد: گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی موجب غرور و افتخار ملی و فراملی است.

 

وی با بیان اینکه افتخار ما نفت و انرژی هسته ای نیست بلکه افتخار ما به  مجموعه آثار خطی منحصر به فرد و ارزشمند کتابخانه آستان قدس رضوی است اظهار داشت: این مجموعه ممتاز مایه غرور و هویت ایرانی و اسلامی است.

 

دکتر صالحی امیری از همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی با کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: دیجیتال سازی نسخ خطی کاری بسیار ارزشمندی است که در کتابخانه آستان قدس رضوی انجام گرفته است.

 

وی تقویت این مجموعه را تقویت نظام فرهنگی کشور دانست و گفت: ما در راستای حفاظت و نگه داری آثار خطی با کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در راستای حفاظت از آثار خطی، دیجیتال سازی و تهیه نسخه پشتیبان تفاهم نامه منعقد و همکاری خواهیم نمود.

 

 گفتني است کتابخانة آستان قدس رضوي يکي از افتخارات جهان اسلام است و در سند چشم انداز آستان قدس رضوی، هدف کتابخانه، رسيدن به جايگاه غنی ترین و فعال ترین کتابخانة منطقه و جهان اسلام تعيين شده است، این کتابخانه  مورد توجه و علاقه شخصیت های داخلی و خارجی قرار دارد و بر اساس آن روزانه بسیاری از شخصیت ها، نسخه شناسان، محققان و دانش پژوهان از آن بازدید و استفاده می نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: