کد خبر: 20090
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 خرداد 1394 - 09:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

اهداء اسناد شخصي به مركز اسناد و كتابخانه ملي یزد

  نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد حضرت آيت الله ناصري، شماري از اسناد شخصي خود را به مركز اسناد و كتابخانه ملي استان اهداء كرد.
اهداء اسناد شخصي به مركز اسناد و كتابخانه ملي یزد

 

به گزارش لیزنا، مدير اسناد و كتابخانه ملي استان یزد؛ آيت الله ناصري، نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، در اقدامي فرهنگي و در راستاي حفاظت و نگهداري  مجموعه 96 برگي از اسناد قديمي و شخصي خود را به اين مركز اهدا نمود.

 

وي ادامه داد: اين اسناد يك دفترچه  96 برگي با موضوع خاطرات دستنويس حضرت آيت الله ناصري است كه توسط ايشان به اين سازمان اهداء شده است  كه اميد است تعداد ديگري از اسناد ايشان هم در آينده نزديك به اين مركز اهدا شود.

 

ملك ثابت افزود: در سال 93 سیزده نفر از دوستداران و علاقمندان به فرهنگ و پيشينه استان از جمله (محمدرضا لسان صدق، ناهید اسماعیل نژاد، محمد خواجویی نژاد، اکبر طالبی ، محمود ابدی، مهدي وحدت، احمد نارگوني، میرزا عبدالغنی علیم مروستي، فاطمه صغری شاهدی، خانواده مرحوم گلين صدر، محمد مهرداد، محمود وزيري و علي اكبر پرورش زاده) تعداد 3104  برگ از اسناد در اختيارشان را به صورت اصل سند و يا اسكن در اختيار اين مركز قرارداده اند كه اين مديريت از احساس مسئوليت ايشان در حفظ اسناد تاريخي و توجه به فرهنگ اين ديار كمال تشكر و قدرداني را دارد.

 

محمد رضا ملك ثابت؛ از ساير علاقمندان به حفظ اين اسناد و مدارك درخواست كرد تا در صورتي كه هرگونه سند، عكس، نقشه،  كتب خطي و ساير موارد كاغذ قديمي يا ارزشمند را در اختيار دارند جهت حفاظت و نگهداري در شرايط مطلوب به اين مركز انتقال دهند،  تا پس از كار كارشناسي بر روي اسناد اين سرمايه هاي ملي و شخصي در صورت تمايل هر فرد(به صورت اصل سند، تصوير سند و يا فروش آن به اين مركز) محافظت و نگهداري شود.

 

همچنين اين مديريت آمادگي دارد از پيشكسوتان مطلع و آگاهان از تاريخ و فرهنگ يزد و آداب و رسوم و مشاغل و ...براي ضبط خاطراتشان در بخش آرشيو شفاهي مصاحبه نمايد و مصاحبه هاي ضبط شده را در كنار ساير اسناد اهدايي نگهداري نمايد تا برنامه ريزان و پژوهشگران و ساير علاقمندان بتوانند از آنها استفاده نمايند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: