کد خبر: 21996
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 آذر 1394 - 16:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

بازدید «موبادا فاسی» از کتابخانه ملی/توسعه روابط فرهنگی میان ایران و آفریقای جنوبی

  رییس کتابخانه ملی از افزایش تعاملات و  ایجاد پنجره فرهنگی در هردوکشور ایران و آفریقای جنوبی خبر داد.
بازدید «موبادا فاسی» از کتابخانه ملی/توسعه روابط فرهنگی میان ایران و آفریقای جنوبی

 

به گزارش خبرنگاز لیزنا، صبح امروز سوم آذر 1394،  موبادا فاسی معاون وزیر فرهنگ آفریقای جنوبى با حضور مسئولان کتابخانه ملی از بخش های مختلف این نهاد فرهنگی  بازدید کرد.


بس از این بازدید، سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملى گفت: موبادا فاسی از چهره های موثر در دولت آفریقاست و مدت زمان زیادی ریاست محیط زیست را برعهده داشته است.


وی ادامه داد: موبادا فاسی اکنون از مدیران فرهنگی برجسته کشور خود محسوب می شود و مدیریت آرشیو  ملی آفریقا را بر عهده دارد.


صالحی امیری با بیان اینکه  افتتاحیه اجلاس ایفلای 2015 در کیپ تاون را موبادا فاسی برعهده داشته است،تصریح کرد: ایشان به ایران علاقه مند هستند و خواستار گسترش تعاملات فرهنگی می باشند.


رییس کتابخانه ملی ازگسترش ارتباطات حول سه محور انعقاد تفاهم نامه میان کتابخانه ملی و آرشیو ملی آفریقا، ایجاد اتاق ایران  به عنوان پنجره معرفی کشور در کتابخانه ملی آفریقا و ایجاد اتاق آفریقای جنوبی در کتابخانه ملی ،برگزاری نشست میان نخبگان فرهنگی و علمی خبر داد.


صالحی امیری در پایان با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی دروازة آفریقاست اظهار داشت: اولویت ارتباطی ما، افزایش تعاملات با این کشور است.

 

در ادامه مابودا فاسی ضمن برشمردن زمینه های پیش روی همکاری فرهنگی دو کشور گفت: در حال حاضر در زمینه های کتابداری می توانیم همکاری موثری داشته باشیم. مشکلاتی در خصوص کتابداری داریم که نیاز به آموزش نیروی انسانی مهم ترین آن ها است. 


وی ادامه داد: در مسائل فرهنگی، کتابخانه برای ما یک اولویت است و تلاش داریم کتابخانه ها را در آفریقا گسترش دهیم و در این زمینه مستلزم همکاری موثر هستیم. 


مابودا فاسی افزود: تعداد کتابداران متخصص ما کم است و نیازمند همکاری هستیم. همکاری ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و روند توسعه ای این طور حکم می کند که همکاری ها را در حوزه های مختلف آغاز کنیم و گسترش دهیم.


شایان ذکر است فریبرز خسروی، معاون پژوهش برنامه ریزی و فناوری، امین عارف نیا، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، قاسم نصیری پور، مشاور رئیس و مدیرکل حراست و غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی حضور داشتند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: