آموزش و پرورش بنیان بهبود آسیب های اجتماعی

 

به گزارش خبرنگار لیزنا ، مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اسناد و کتابخانه های ملی با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کابخانه ملی امروز در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

 

طی این مراسم علی اصغر فانی با بیان اینکه این تفاهم نامه می تواند در زمینه فرهنگی و پژوهشی به آموزش و پرورش کمک کند گفت: امیدواریم این تفاهم نامه به دستگاه آموزش و پرورش کمک کند  و  امیدواریم تفاهم نامه امروز زمینه مناسبی را برای ترویج کتاب و کتابخوانی و تقویت انشاء که از تاکیدات رئیس جمهور محترم در آغاز سال تحصیلی 94-93 بوده فراهم کند و به ارتقای سطح آموزشی، پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بینجامد.

 

سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی نیز در این مراسم بیان کرد: اگر قرار بر این است که جامعه ای مبتنی بر شاخص های هم نوایی و همدردی داشته باشیم تنها راه آن تقویت ریشه های آموزش و پرورش است و وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی از جمله وظایفی است که به این مهم کمک می کند.

 

وی در ادامه افزود: باید مدیریت ستاد اجتماعی قبل از هر دستگاه دیگر در آموزش و پرورش شکل گیرد و برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید ستاد مدیریت و پیشگیری در متون درسی و حوزه های آموزشی قرار گیرد.

 

صالحی امیری با اشاره به اینکه افراد در سطح کلی با ید با مدرسه مانوس شوند تا در ک بیشتری از آن داشته باشند ، تصریح کرد: همه نظام باید به غیر از وظایف خود به کمک آموزش و پرورش بیایند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم مفاد تفاهم نامه در جمع حاضر قرائت شد.