کد خبر: 22002
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 آذر 1394 - 22:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

تقدير از كتابداران كتابخانه ملي يزد

به مناسبت بزرگداشت هفته كتاب ضمن تقدیر از کتابداران، كارگاه آموزشي «آشنايي با فناوري هاي نوين در جذب كاربران و ترويج خواندن» و ميزگرد علمي توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد و با همكاري انجمن علمي كتابداري و اطلاع رساني برگزار شد.
 تقدير از كتابداران كتابخانه ملي يزد

 

به گزارش لیزنا؛ دكتر محبوبه فرزين، مدرس اصلي كارگاه در ابتداي همايش به ارائه سخنراني در خصوص "آشنايي با فناوري هاي نوين در جذب كاربران و ترويج خواندن "پرداخت و دو فناوري نوين در عرصه كتاب و كتابداري با عنوان rfid و واقعيت افزوده را بيان كرد.

 

محمد رضا ملك ثابت  مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، از ديگر سخنرانان علمي اين همايش بود كه به موضوع نقش كتاب و كتابداري در تمدن اسلام و ايران پرداخت.

 

 وي در ادامه به تاريخچه علم كتابداري تا تبديل اين علم به علم اطلاعات و دانش شناسي اشاره كرد و در نهايت به پرسش هاي دانشجويان در خصوص مفاهيم مطرح در رشته علم اطلاعات و دانش شناسي، گرايش ها و رشته هاي مرتبط با علم اطلاعات و نيز بازارهاي هدف براي دانش آموختگان اين رشته علمي پاسخ گفت.

 

همچنين برگزاري  ميزگرد تخصصي با حضور دكتر ميرجليلي نايب رييس اتاق بازرگاني يزد، دكتر توكلي زاده رئيس دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه يزد،  رقيه دوست فاطمي ها مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان، دكتر افراسيابي عضو كارگروه كارآفريني يزد و مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، با موضوع اصلي پاسخگويي به دغدغه هاي دانشجويان رشته علم اطلاعات درباره اشتغال و نيز نحوه تعامل صنعت و اجتماع با رشته علم اطلاعات از ديگر برنامه هاي اين همايش بود كه سخنرانان ميزدگرد علمي به سوالاتي در خصوص كارآفريني، ارتباط بين رشته علم اطلاعات و دانش شناسي و بازار كار پرداختند.

 

در پايان جلسه و با همت سازمان اسناد و كتابخانه ملي يزد از اساتيد و دانشجويان ممتاز رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و نيز از كتابداران برتر با اهدا جوائزي تقدير و تشكر شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: