کد خبر: 25505
تاریخ انتشار: شنبه, 01 آبان 1395 - 08:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

منابع و محیط در مركز اسناد و كتابخانه ملی یزد پایش می‌شود

منبع : لیزنا
مدیر مركز اسناد و كتابخانه ملی استان یزد از آغاز فرآیند پایش منابع و محیط در این مركز، توسط کارشناس حفاظت و نگهداری اعزامی از سازمان مرکزی خبر داد.
منابع و محیط در مركز اسناد و كتابخانه ملی یزد پایش می‌شود

به گزارش  لیزنا، داود پاک طینت، با اشاره به وظایف کلان سازمان اسناد وكتابخانه ملي کشور مبنی بر نگهداری بهینه و حفاظت از اسناد ارزشمند ملي، از آغاز فرآیند پایش منابع و محیط شامل مخازن اسناد، کتاب و محیط کار در این مرکز، توسط کارشناس حفاظت و نگهداری اعزامی از سازمان مرکزی خبر داد.

وی افزود: «کارشناس مربوطه ضمن بازدید از مخازن اسناد آرشيوي، كتابخانه، آرشیو شفاهی و اتاق کار، نسبت به نمونه‌گیری از اسناد، ابزارها و محیط کار اقدام نمود. در این بازدید، ضمن سنجش میزان آسيب‌هاي احتمالی موجود در منابع، شرايط فيزيكي نگهداري شامل دما و ميزان رطوبت مورد بررسي قرار گرفت و از موارد مشکوک به آلودگی نمونه برداری شد.»


سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور مطابق با قانون موظف به حفاظت و حراست از میراث مکتوب این سرزمین است و در این راستا در بازه های زمانی مشخص، نسبت به بررسی شرایط فیزیکی نگهداری اسناد مطابق با استاندارد های معین اقدام می‌کند؛ پس از نمونه‌برداری و کشت نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های مجهز، در صورت وجود آلودگی، اقدامات لازم را به مراکز استانی ابلاغ و نسبت به پیشگیری از گسترش آلودگی و رفع کامل آن اقدام می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: