کد خبر: 25511
تاریخ انتشار: شنبه, 01 آبان 1395 - 10:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

اهداء 1993برگ سند تاریخی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد

منبع : لیزنا
  مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از اهدا یک هزار و993 برگ سند تاریخی توسط یکی از اساتید تاریخ استان به این مرکز خبر داد.
اهداء  1993برگ سند تاریخی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد

 به گزارش لیزنا،"داود پاک طینت" از اهداء تعداد یک هزار و993 برگ سند تاریخی توسط دکتر محمدحسن میرحسینی، به کتابخانه ملی استان یزد خبر داد.

وی گفت: بخش عمده ای از این اسناد شامل 761 برگ نامه و پاکت نامه،420 برگ اسناد حسابرسی به خط سیاق، 135نسخه روزنامه های قدیمی شامل جنبش، اراده، آهنگر، آتش، مجاهد، اندیشه و کار مربوط به سال های 1359-1326شمسی؛ 106 پاکت مهمور به مهر اشخاص حقیقی؛ 66 برگ اسناد مالی است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد همچنین از وجود اسناد ازدواج، استشهادنامه، مصالحه نامه، قطعاتی عکس؛ بارنامه، تلگراف تجارتخانه ها و نامه های تجاری و چند برگ نسخه خطی از دعای جوشن کبیر و بازوبند منضم به دعای جوش کبیر در بین این اسناد خبر داد.

وی ضمن دعوت از مجموعه داران برای همکاری با این مرکز گفت: این اسناد برای ضدعفونی و مرمت به آزمایشگاه سازمان مرکزی منتقل می شوند و این فرآیند ها که مطابق با استاندارد های بین المللی است، موجب افزایش ماندگاری اسناد می شوند و پس از آن اسناد برای فهرست نویسی، ثبت در سامانه اطلاع رسانی و آرشیو در مخازن، به این مرکز منتقل می شوند و می تواند مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: