کد خبر: 28271
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 ارديبهشت 1396 - 09:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

عیادت اشرف بروجردی از نخستین رئیس آرشیو ملی ایران

منبع : لیزنا
اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران و معاونینش از سیروس پرهام  نخستین رئیس آرشیو ملی ایران عیادت کردند.
عیادت اشرف بروجردی از نخستین رئیس آرشیو ملی ایران

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، اشرف بروجردی به همراه معاونین سازمان اسناد و كتابخانه ملی ، روز یكشنبه سوم اردیبهشت با حضور در منزل سیروس پرهام نخستین رئیس آرشیو ملی ایران از وی عیادت کرد.

 در این دیدار بروجردی ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای سیروس پرهام وی را سرمایه و گنجینه معنوی سازمان اسناد و كتابخانه ملی دانست. استاد سیروس پرهام نیز ضمن تبریک انتصاب اشرف بروجردی به عنوان رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ، بخشی از دغدغه های خود را درباره آرشیو ملی ایران به وی منعکس و راهکارهایی در این خصوص ارائه کرد.

سیروس پرهام در سال ۱۳۰۷ در شهرستان شیراز متولد شد. وی طی سال‌های ۴۹-۱۳۴۳ كارشناس مسئول بررسی بایگانی‌های راكد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بود.

از سال ۱۳۴۵ با پیگیری‌های سازمان امور اداری و استخدامی كشور و دكتر پرهام و فشار برخی از دستگاه‌های دولتی (از جمله وزارتخانه‌های دارائی، دادگستری و آموزش و پرورش)، برای تعیین تكلیف اسناد راكد به دولت، در نهایت در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۴۹ قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران بر اساس طرح مذكور، به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

پرهام پس از تأسیس سازمان در اولین گام اقدام به شناسایی اسناد كاخ گلستان (كه از ابتدا به عنوان مركز نگهداری اسناد تاریخی در نظر گرفته شده بود)، كرد.

وی در سال ۱۳۴۹ (همزمان با تأسیس سازمان اسناد ملی ایران)، به ریاست سازمان اسناد ملی ایران منصوب شد و تا سال ۱۳۵۹ عهده دار این سمت بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: