کد خبر: 28638
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 ارديبهشت 1396 - 09:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

فعالیت مرجع مجازی کتابخانه ملی از طریق پیام رسان تلگرام

منبع : لیزنا
 با گذشت 7 ماه از راه اندازی مرجع مجازی با کمک سامانه تلگرام، نزدیک به 850 مورد پاسخگویی مرجع به کاربران و مراجعان مجازی کتابخانه ملی ثبت شده است.
فعالیت مرجع مجازی کتابخانه ملی از طریق پیام رسان تلگرام

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شناسه @Asklibrarian جهت برقراری ارتباط با کارشناسان مرجع مجازی این سازمان در محیط تلگرام تعریف شده است و کاربران می توانند با ارسال پرسش خود به این شناسه، پاسخهای خود را در اولین فرصت زمانی دریافت نمایند.

از مجموع پرسش های مطرح شده طی هفت ماه اول راه اندازی مرجع مجازی از طریق این پیام رسان، بیشترین سوال مطرح شده در مورد جستجوی کتابشناسی ملی (نحوه جستجو در این بانک و جستجو در منابع کتابخانه ملی و معرفی آنها ) با 23.74 درصد، بخش عضویت (شرایط ، نحوه و ساعت کاری اداره عضویت) با 16 درصد، درخواست راهنمایی جهت استفاده از پایگاههای مقالات و کتب با 8.94 درصد،  درخواست ارسال فایلِ منابع با 7.51 درصد و پرسش در خصوص نحوه امانت کتاب و سایر منابع در کتابخانه ملی (شرایط و مدت زمان امانت) با 6.8 درصد در رتبه اول تا پنجم پرتکرار ترین سوالات هستند.

 

لازم به ذکر است بدلیل فراگیر بودن این پیام رسان و سهولت برقراری ارتباط با کارشناسان مرجع مجازی، استقبال از این سامانه رو به افزایش است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: