فعالیت مرجع مجازی کتابخانه ملی از طریق پیام رسان تلگرام

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شناسه @Asklibrarian جهت برقراری ارتباط با کارشناسان مرجع مجازی این سازمان در محیط تلگرام تعریف شده است و کاربران می توانند با ارسال پرسش خود به این شناسه، پاسخهای خود را در اولین فرصت زمانی دریافت نمایند.

از مجموع پرسش های مطرح شده طی هفت ماه اول راه اندازی مرجع مجازی از طریق این پیام رسان، بیشترین سوال مطرح شده در مورد جستجوی کتابشناسی ملی (نحوه جستجو در این بانک و جستجو در منابع کتابخانه ملی و معرفی آنها ) با 23.74 درصد، بخش عضویت (شرایط ، نحوه و ساعت کاری اداره عضویت) با 16 درصد، درخواست راهنمایی جهت استفاده از پایگاههای مقالات و کتب با 8.94 درصد،  درخواست ارسال فایلِ منابع با 7.51 درصد و پرسش در خصوص نحوه امانت کتاب و سایر منابع در کتابخانه ملی (شرایط و مدت زمان امانت) با 6.8 درصد در رتبه اول تا پنجم پرتکرار ترین سوالات هستند.

 

لازم به ذکر است بدلیل فراگیر بودن این پیام رسان و سهولت برقراری ارتباط با کارشناسان مرجع مجازی، استقبال از این سامانه رو به افزایش است.