کد خبر: 29119
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 تیر 1396 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

برپایی نمایشگاه اسناد قلم در خانه لاریها

منبع : لیزنا
 مرکز اسناد و كتابخانه ملی یزد به مناسبت 14 تیرماه روز قلم، نمایشگاه اسناد قلم را در قالب 28 سند برپا کرد.
برپایی نمایشگاه اسناد قلم در خانه لاریها

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز اسناد و كتابخانه ملی استان یزد، نمایشگاه اسناد قلم، شامل اسنادی از نویسندگان، روزنامه نگاران و موضوعات مربوط به اهل قلم در قالب 28 سند در خانه لاریها برپا شد.

این نمایشگاه شامل تصاویری از میرزا حسن رشدیه، ذبیح الله صفا شهمیرزادی، آخرین عکس علامه امینی، میرزا جهانگیر خان شیرازی(صور اسرافیل)، دكتر محمود حسابی، ارائه گزارش مبنی بر درخواست تغییر رشتة تحصیلی صادق هدایت دانشجوی اعزامی به فرانسه از معماری به ادبیات، تصویب ارتقای رتبة اداری یحیی دولت آبادی از 7 به 8 و افزایش حقوق ایشان به پاس خدمات وی، درخواست تصویب پرداخت حق‌الزحمه، به شیخ محمدخان قزوینی، بابت تصحیح کتاب تاریخ جهانگشای جوینی، تصویبنامة هیئت دولت در مورد برقراری کمک هزینه تحصیلی برای صدیق اعلم دانشجوی دانشگاه کلمبیای امریکا، گزارشی دربارة تألیف و چاپ کتاب فرهنگ فارسی دهخدا و درخواست وزارت معارف در مورد لزوم مساعدة مالی به علامه دهخدا، برای تألیف و چاپ کتاب مذکور، یک نسخه قرارداد فیمابین وزارت فرهنگ و عباس اقبال آشتیانی در مورد انتخاب و تدوین چهارصد و پنجاه صفحه از کتاب «سیاستنامه» و تحویل آن به مدت دوسال، مصوبة هیئت وزیران، درخصوص استخدام جبار باغچه‌بان، به عنوان متخصص تدریس الفبای جدید، اعلام مجوز انتشار روزنامة «محیط» به مدیریت سیدمحمد محیط طباطبائی و سردبیری دکتر سیدعبدالعلی علوی نائینی، اعلام تصویب امتیاز روزنامة «شباهنگ» به نام مدیریت و سردبیری ذبیح¬اله صفای شهمیرزادی، مصوبة هیئت وزیران در مورد پرداخت مبلغ بیست هزار ریال به پروفسور حبیب ‌اله شهاب به منظور تقدیر از زحمات علمی و فرهنگی ایشان، حکم مأموریت لطفعلی صورتگر به انگلستان برای بررسی وضع محصلان ایرانی، وصیت¬نامة علامه امینی، ممیزی و چاپ کتاب «گنجشکک اشی مشی»؛ اثر حسن صدر ملایی، نامه سیدمحمدعلی جمالزاده در مورد اهداء اسنادش به سازمان اسناد ملّی ایران، بیانیة تعدادی از روزنامه نگاران و پیشنهاد انتصاب مورخ الدوله سپهر به ریاست دولت می باشد.

قدیمی ترین سند معرفی شده در این نمایشگاه مربوط به سال 1298شمسی و جدیدترین سند متعلق به سال۱۳۷0 است. که در معرض دید عموم گذاشته شده است.

 

این نمایشگاه از روز سه شنبه 14 تیرماه در تالار اندیشه خانه لاریها واقع در محله فهادان، به مدت یک هفته برپاست و بازدید همه روزه از ساعت 8 تا 19 برای علاقمندان آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: