کد خبر: 29861
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 مرداد 1396 - 15:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

نشست معرفی کتاب «چه کسی لباس من را پوشید؟» در کتابخانه ملی برگزار می شود

منبع : لیزنا
  نشست معرفی، نقد و بررسی کتاب «چه کسی لباس من را پوشید؟» به همت گروه پژوهش‌های اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی و با همكاری پژوهشكده اسناد در آرشیو ملی برگزار می شود.
نشست معرفی کتاب «چه کسی لباس من را پوشید؟» در کتابخانه ملی برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نشست معرفی ، نقد و بررسی کتاب «چه کسی لباس من را پوشید؟» روز سه شنبه 24 مرداد از ساعت 14 تا 16 در سالن استاد پرهام آرشیو ملی برگزار می شود.

این کتاب، داستان اسارت سرباز ایرانی و شهادت فردی دیگر با لباس ایشان و برگشتن او پس از حدود هشت سال به آغوش خانواده و در سوی دیگر داستان برگزاری مراسم ختم و خاکسپاری برای شهیدی که لباس محسن فلاح را پوشیده بود از جذابیت‌های خاص داستان است.

شمشیرگرها معتقد است که پرداختن به مسائل اُسرای ایرانی در عراق و کارهای فرهنگی و جمعی که آن‌جا انجام می‌شد، این کتاب را به یک دایره‌المعارف فرهنگ اُسرای ایرانی تبدیل کرده که فلاح به خوبی از پس روایت آن برآمده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «خود به زور و با آخرین توانی که در بدن داشتم، کم‌کم، پیراهن را از تنم درآوردم و به کناری انداختم. غافل از این‌که این لباس چه روزگاری را برای من و خانواده‌ام و از ما مهم‌تر، چه سرنوشتی را برای یکی دیگر از رزمنده‌ها و خانواده او رقم خواهد زد

در نشست یاد شده كه با حضور راوی خاطرات، آزاده سرافراز جنگ تحمیلی محسن فلاح برگزار می شود، محبوبه شمشیرگرها نگارنده و تدوین گر كتاب و مرتضی رزم آرا سخنرانی خواهند كرد.

 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ می‌توانند به آرشیو ملی واقع در بزرگراه شهید حقانی (شرق به غرب)، ابتدای خیابان کوشا، ساختمان آرشیو ملی ایران، مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: