کد خبر: 30172
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 16:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

نشست نقد، بررسی و رونمایی کتاب «جنگنامه نادر» در آرشیو ملی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
نشست نقد ، بررسی و رونمایی كتاب «جنگنامه نادر» به همت پژوهشكده اسناد در آرشیو ملی برگزار می‌شود.
نشست نقد، بررسی و رونمایی کتاب «جنگنامه نادر» در آرشیو ملی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نشست رونمایی، نقد و بررسی كتاب جنگنامه نادر روز دوشنبه ششم شهریورماه از ساعت 10 تا 12 با حضور مظهر ادوای، مصحح و مترجم كتاب و سخنرانی رضا شعبانی و علی ططری در سالن همایش استاد پرهام ساختمان آرشیو ملی برگزار می‌شود.

کتاب «جنگنامه نادر» (به زبان هورامی) شامل متن علمی - انتقادی با ترجمه فارسی از الماس خان کندوله‌ای، با تصحیح و ترجمه مظهر ادوای به تازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

جنگنامه نادر (به زبان هورامی) اثری منظوم است که الماس خان کندوله ای آن را سروده است. الماس خان در این کتاب، اوضاع دوره نادرشاه به ویژه جنگ‌های او با عثمانی‌ها، هندی‌ها و ازبک‌ها را به تصویر کشیده است. این شاعر که برخی از او به عنوان سردار سپاه نادرشاه نام برده اند، در این جنگ‌ها به ویژه جنگ با عثمانی، حضور داشته است.

 

علاقه‌مندان می توانند برای حضور در این نشست به بزرگراه شهید حقانی (شرق به غرب)، ابتدای خیابان کوشا، ساختمان آرشیو ملی ایران، مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: