کد خبر: 31335
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 آبان 1396 - 22:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

دیدار وگفتگو با الیاس علوی در کاشانک

منبع : لیزنا
یکصد و ششمین جلسه پنجشنبه صبح های مجله بخارا به دیدار و گفت و گو با الیلس علوی اختصاص دارد.
دیدار وگفتگو با الیاس علوی در کاشانک

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا  با همکاری کتابفروشی شهر کتاب کاشانک، مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی  محفل، در ساعت ده صبح پنجشنبه یازدهم ابان ماه در شهر کتاب کاشانک با حضور نویسندگان و شاعران ایران و افغانستان برگزار می شود.

الیاس علوی در ولایت دایکندی افغانستان به دنیا آمد. به دلیل جنگهای داخلی در کودکی با خانواده اش به ایران مهاجر شد. علوی در اواخر سال 2007 به استرالیا مهاجرت کرد و ساکن شهر آدلاید است. تاکنون سه مجموعه شعر از او منتشر شده است. اولین مجموعه شعر او با نام  "من گرگ خیالبافی هستم" در سال 1387 توسط نشر "آهنگ دیگر" (چاپ پنجم در سال 1394 توسط نشر نیماژ)  در تهران به چاپ رسید. مجموعه شعر "بعضی زخم ها" در سال 1390 در کابُل و "حُدود" در سال  1393 توسط نشر "نیماژ" در تهران به چاپ رسید.

 علوی در چندین فستیوال شعر برگزیده شده که  از جمله می توان به نمونه های زیر اشاره کرد: جایزه بین المللی شعر صلح سیمرغ (1393)، سومین دوره جایزه شعر خبرنگاران (سال 1387 شمسی –تهران)، کتاب شعر جوان ایران ( 1387 شمسی-تهران) شبهای شهریور (1383 -1385) و جشنواره قندپارسی (شعر جوان افغانستان1384 و 85). علوی همچنین با مجله "درّدری" و "خط ّ سوم" در طی ده سال گذشته همکار هنری بوده است. 

 الیاس علوی دوره فوق لیسانس خود را در رشته هنرهای زیبا در دانشگاه "جنوب استرالیا" به پایان رسانیده و تاکنون 7  نمایشگاه انفرادی و بیش از 20  نمایشگاه گروهی برگزار کرده است. او همچنین به تدریس هنر در مکاتب استرالیای جنوبی می پردازد.

جلسه دیدار و گفتگو با الیاس علوی در ساعت ده صبح پنجشنبه یازدهم ابان در نیاوران، کاشانک، نرسیده به اجودانیه، پلاک210، مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، شهر کتاب کاشانک برگزار می شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: