کد خبر: 32290
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 دی 1396 - 10:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

نمایشگاهی منحصر به فرد به مناسبت سالروز تاسیس مدرسه دارالفنون

منبع : لیزنا
نمایشگاهی از اسناد و تصاویر مدرسه دارالفنون در موزه کتاب و میراث مستند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دایر شد.
نمایشگاهی منحصر به فرد به مناسبت سالروز تاسیس مدرسه دارالفنون

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، به مناسبت یکصد و شصت و ششمین سالگرد تأسیس مدرسه دارالفنون نمایشگاهی از اسناد و تصاویر مدرسه دارالفنون در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران با همکاری معاونت اسناد ملی دایر شده است.  این نمایشگاه که از امروز به مدت یکماه ادامه خواهد داشت شامل عکس‌هایی از معلمین و شاگردان مدرسة‌ دارالفنون، صورت اسامی مدیران، معلمین و ساعات تدریس دروس مختلف در آنجا می باشد.

از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه می توان به تصویب نامه هیئت وزرا در خصوص تأسیس کتابخانه ملی و انتقال کتابخانه مدرسه دارلفتون به آنجا در دهه 30 اشاره کرد. همچنین سند درخواست هیئت اتحادیه فارغ التحصیلان درالفنون از وزیر معارف و اوقاف مبنی بر اجازه ساخت مجسمه میرزا تقی خان امیر کبیر و نصب آن در موزه ملی یا عمارت دارالفنون به منظور قدردانی از اقدامات و خدمات برجسته وی از دیگر آثار شاخص این نمایشگاه است.

 

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها) از ساعت 9 الی 13 به محل موزه کتاب و میراث مراجعه نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: