کد خبر: 34656
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 خرداد 1397 - 08:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

انتصاب مدیر جدید اداره کل «توصیف و پردازش اسناد» کتابخانه ملی

منبع : لیزنا
اشرف بروجردی طی حکمی حمید سلیم گندمی را به عنوان مدیر جدید اداره کل «توصیف و پردازش اسناد» سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب کرد
انتصاب مدیر جدید اداره کل «توصیف و پردازش اسناد» کتابخانه ملی

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم این فرصت، موقعیتی برای تغییر و تحول و شناخت بیشتر و خدمات رسانی بهتر به مجموعه تلقی شود و افراد بدانند که هیچ چیز نمی‌تواند منشاء تغییر باشد مگر خیر و برکتی که از وجود خودشان به جای می‌گذارند.

او تاکید کرد: آنچه در رابطه با آرشیو ملی ایران مهم است، این است که مردم بدانند حفاظت از اسناد، یک ذخیره و میراث ماندگاری است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. باید در زمینه انتقال اطلاعات به جامعه سیاست‌گذاری روشنی انجام شود و مردم به ویژه اصحاب فکر و فرهنگ بدانند که می‌توانند از این ذخایر ارزشمند استفاده کنند. در همین راستا باید رویه‌های گذشته را بازنگری کنیم و امیدوارم در این دوره بیش از گذشته شاهد اهدای اسناد باشیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حدیثی از حضرت علی (ع) نقل کرد و گفت: خداوند رحمت کند کسانی را که ارزش وجودی خود را می‌شناسند و از حدود خود تجاوز نمی‌کنند. از حد خود تجاوز نکردن به این معنی است که در حوزه تخصصی خود باید کارمان را به نحو احسن انجام داده و گمان نکنیم که در تمام زمینه‌ها سرآمد هستیم. امیدوارم با همکاری یکدیگر تصویری از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارائه دهیم که حاوی خلاقیت، همیاری و خدمت‌رسانی به مردم باشد.

فریبرز خسروی؛‌ معاون پژوهش و منابع دیجیتال و سرپرست معاونت اسناد نیز ضمن تشکر از اقدامات خلیل محمد مرادی که تاکنون سرپرستی اداره کل «توصیف و پردازش اسناد» را عهده دار بود، خاطر نشان کرد: امیدوارم با ورود آقای سلیمی گندمی به این اداره کل که از افراد قدیمی سازمان است و تاکنون سه اداره کل را مدیریت کرده، کارها با شتاب و ضوابط بهتری پیش ‌رود. با شناختی که از ایشان دارم می‌دانم که فردی برنامه‌ریز و پیگیر است

او ادامه داد: پس از نشست ایفلا در کوبا که قرار شد بخش منابع غیرکتابی در کتابخانه‌های ملی تاسیس شود، این کار به ایشان سپرده شد و در این کار موفق بودند. امیدوارم در این دوره نیز زمینه‌های رشد بهتری را در سازمان مهیا کنند تا هم از نظر کمی و هم کیفی شاهد شکوفایی بیشتر در این اداره کل باشیم و زمینه‌ای فراهم شود تا مقررات بیش از گذشته اجرایی شود.

در این جلسه، حمید سلیم گندمی نیز از اعتماد ریاست محترم و معاونین سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای این انتصاب تشکر کرد و گفت: امیدوارم در دوره سرپرستی آقای دکتر خسروی مراودات میان ساختمان اسناد و ساختمان کتابخانه ملی در این سازمان بیشتر شده و پیوند میان فعالیت‌های دو ساختمان قوت بیشتری گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: