انتصاب مدیر جدید اداره کل «توصیف و پردازش اسناد» کتابخانه ملی

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم این فرصت، موقعیتی برای تغییر و تحول و شناخت بیشتر و خدمات رسانی بهتر به مجموعه تلقی شود و افراد بدانند که هیچ چیز نمی‌تواند منشاء تغییر باشد مگر خیر و برکتی که از وجود خودشان به جای می‌گذارند.

او تاکید کرد: آنچه در رابطه با آرشیو ملی ایران مهم است، این است که مردم بدانند حفاظت از اسناد، یک ذخیره و میراث ماندگاری است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. باید در زمینه انتقال اطلاعات به جامعه سیاست‌گذاری روشنی انجام شود و مردم به ویژه اصحاب فکر و فرهنگ بدانند که می‌توانند از این ذخایر ارزشمند استفاده کنند. در همین راستا باید رویه‌های گذشته را بازنگری کنیم و امیدوارم در این دوره بیش از گذشته شاهد اهدای اسناد باشیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حدیثی از حضرت علی (ع) نقل کرد و گفت: خداوند رحمت کند کسانی را که ارزش وجودی خود را می‌شناسند و از حدود خود تجاوز نمی‌کنند. از حد خود تجاوز نکردن به این معنی است که در حوزه تخصصی خود باید کارمان را به نحو احسن انجام داده و گمان نکنیم که در تمام زمینه‌ها سرآمد هستیم. امیدوارم با همکاری یکدیگر تصویری از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارائه دهیم که حاوی خلاقیت، همیاری و خدمت‌رسانی به مردم باشد.

فریبرز خسروی؛‌ معاون پژوهش و منابع دیجیتال و سرپرست معاونت اسناد نیز ضمن تشکر از اقدامات خلیل محمد مرادی که تاکنون سرپرستی اداره کل «توصیف و پردازش اسناد» را عهده دار بود، خاطر نشان کرد: امیدوارم با ورود آقای سلیمی گندمی به این اداره کل که از افراد قدیمی سازمان است و تاکنون سه اداره کل را مدیریت کرده، کارها با شتاب و ضوابط بهتری پیش ‌رود. با شناختی که از ایشان دارم می‌دانم که فردی برنامه‌ریز و پیگیر است

او ادامه داد: پس از نشست ایفلا در کوبا که قرار شد بخش منابع غیرکتابی در کتابخانه‌های ملی تاسیس شود، این کار به ایشان سپرده شد و در این کار موفق بودند. امیدوارم در این دوره نیز زمینه‌های رشد بهتری را در سازمان مهیا کنند تا هم از نظر کمی و هم کیفی شاهد شکوفایی بیشتر در این اداره کل باشیم و زمینه‌ای فراهم شود تا مقررات بیش از گذشته اجرایی شود.

در این جلسه، حمید سلیم گندمی نیز از اعتماد ریاست محترم و معاونین سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای این انتصاب تشکر کرد و گفت: امیدوارم در دوره سرپرستی آقای دکتر خسروی مراودات میان ساختمان اسناد و ساختمان کتابخانه ملی در این سازمان بیشتر شده و پیوند میان فعالیت‌های دو ساختمان قوت بیشتری گیرد.