کد خبر: 34713
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 خرداد 1397 - 10:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه ملی کره شمالی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

منبع : لیزنا
سفیر کره شمالی با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار کرد و تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه ملی کره شمالی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه ملی کره شمالی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از دیدار مجدد سفیر کره شمالی گفت: امیدوارم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی کره شمالی، آغازی برای انجام اقدامات بزرگتر در حوزه اندیشه و فرهنگ بوده و با مباحثه و طرح موضوعات مورد نیاز در حوزه فرهنگ، به گسترش و توسعه مناسبات فرهنگی کمک کنیم.

او افزود: دیپلماسی فرهنگی باید جایگاه خود را در روابط دو کشور بازیابد و به تدریج گام‌هایی برداریم تا کشور ایران و کره شمالی بتوانند از توسعه این مناسبات بهره‌مند شوند؛ چرا که این اقدامات موجب خرسندی و رضایت مردم هر دو کشور خواهد بود. او ادامه داد: ایجاد گوشه‌های فرهنگی در هر یک از کشورها نیز به شناخت بیشتر آن کشور و نیز به پیشرفت بشریت کمک کرده و فهم بهتری از زندگی به مردم ارائه میدهد.

گانگ سام هیون، سفیر کره شمالی هم خاطر نشان کرد: در دیداری که در ماه آوریل با شما داشتم فرصتی فراهم شد تا در رابطه با امضای تفاهم‌نامه میان کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی کره شمالی گفت‌وگو کنیم و امروز این تفاهم‌نامه را به دلیل حمایت و توجه شماست که امضا می‌کنیم. در کره شمالی به پیشرفت تکنولوژی و فناوری توجه زیادی می‌شود و فکر می‌کنم امضای این تفاهم‌نامه زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا دو کشور تجربه خوبی در این زمینه کسب کنند.

او با ابراز خوشحالی از امضای این تفاهم‌نامه و دعوت از رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کره شمالی اظهار کرد: مایلیم هیئت‌های مختلف فرهنگی در دو کشور رفت‌وآمد داشته باشند و در صورت امکان محلی در کتابخانه ملی ایران به ما اختصاص یابد تا کتب و منابع فرهنگی خود را در آنجا عرضه کنیم.

در پایان این نشست، گانگ سام هیون، سفیر کره شمالی به نیابت از رئیس کتابخانه ملی جمهوری دمکراتیک خلق کره، و اشرف بروجردی؛ رئیس کتابخانه ملی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: