کد خبر: 36354
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 مرداد 1397 - 15:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

تشکیل جلسه هیات امنای كتابخانه ملی و معاون اول رییس جمهور

منبع : لیزنا
جلسه هیات امنای سازمان اسناد و كتابخانه ملی عصر دیروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
تشکیل جلسه هیات امنای كتابخانه ملی و معاون اول رییس جمهور

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام وب‌سایت معاون اول رئیس‌جمهور، در این جلسه اسحاق جهانگیری با تاكید بر توسعه برنامه های فرهنگی در مقطع كنونی كشور، گفت: نخبگان و اهل فرهنگ در این مقطع مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و سازمان اسناد و كتابخانه ملی نیز می تواند در این زمینه نقشی اثرگذار ایفا كند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به شرایط حساس كنونی، افزود: در این مقطع بیش از هر زمان دیگر باید امید و اعتماد مردم تقویت شود و در این راستا انتظارها و توقعات از بخش فرهنگ بیش از سایر بخش ها است.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده درخصوص عملكرد یكساله سازمان اسناد و كتابخانه ملی، اقدامات صورت گرفته را مثبت ارزیابی كرد و گفت: كتابخانه ملی از نظر دریافت اعتبار و منابع مالی همواره مظلوم بوده است كه باید بصورت ویژه به این سازمان توجه شود.

در این جلسه كه وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش نیز حضور داشتند،‌ اشرف بروجردی؛ رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ضمن ارایه گزارش عملكرد سال 96 این سازمان، اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرا را تشریح كرد. وی همچنین با اشاره به خرید و فراهم آوری نزدیك به 1 هزار و 500 نسخه خطی برجسته در سال گذشته، گفت: آمار نسخ خطی سازمان در یك سال اخیر ارتقاء یافته و به 40 هزار نسخه رسیده است.

رونمایی از سامانه دانش نامه ایران زمین، رونمایی از فاز نخست سامانه فهرست نسخ خطی فارسی جهان، برگزاری نمایشگاه های مختلف، برگزاری نشست منطقه ای یونسكو در سال 2017 با حضور نمایندگان یازده كشور و انعقاد 15 تفاهم نامه همكاری خارجی از جمله اقدامات صورت گرفته سازمان اسناد و كتابخانه ملی در سال 96 بود كه گزارش آن توسط رییس این سازمان ارائه شد.

در ادامه این جلسه برخی پیشنهادات مطرح شده از سوی رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت. تصویب آیین نامه كمیسیون دائمی هیات امناء سازمان، تفویض آیین نامه های داخلی مورد نیاز سازمان به كمیسیون دائمی با اطلاع هیات امناء، بررسی گزارش عملكرد مالی سال 95 سازمان، تصویب بودجه سال 97 و تصویب اصلاحیه بودجه سال 96 سازمان اسناد و كتابخانه ملی از جمله موضوعاتی بود كه در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

کتابدار
|
Iran
|
1397/05/22 - 08:20
0
2
امیدواریم با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی کشور باشیم.
با تشکر از لیزنا
معصومه
|
Iran
|
1397/05/21 - 16:23
0
2
کجا کتابخونه ملی مظلوم واقع شده؟ این نهاد کتابخونه ها و کتابداراش هستن که مظلومن
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: