لزوم توجه به تغییر پارادایم در رویارویی با اسناد الکترونیک نسبت به اسناد فیزیکی

 به گزارش لیزنا، بابک زنده دل نوبری، مدیركل برنامه ریزی و نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره برگزاری این جلسه گفت: در راستای دستیابی به اهداف راهبردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با هدف غنی سازی منابع سازمان، از چندی پیش کمیته های تخصصی در حوزه غنی سازی منابع کتابی، آرشیوی و دیجیتال توسط دفتر برنامه ریزی و نظارت تشکیل شده است.

او افزود: اعضای این کمیته های تخصصی از کارشناسان حوزه های مرتبط درون سازمانی و برخی از صاحب نظران در بیرون از سازمان انتخاب شده اند که به صورت منظم و هدفمند در پی بهینه سازی وضعیت موجود هستند.

زنده دل ادامه داد: در این راستا کمیته غنی سازی منابع آرشیوی نیز دومین جلسه خود را با حضور علی زرافشان معاون اسناد ملی و برخی مدیران و صاحب نظران آرشیوی با موضوع مدیریت اسناد در محل ساختمان گنجینه تشکیل داد.

او یادآور شد:‌ در این کمیته استادانی همچون دکتر رضایی شریف آبادی و دکتر رحمانیان نیز حاضر هستند.

 مدیركل برنامه ریزی و نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تشریح دومین جلسه کمیته غنی سازی منابع آرشیوی گفت: در ابتدای این جلسه، درباره موضوعات مطرح شده در جلسه اول توضیحاتی ارایه شد. درادامه مباحث مختلفی در زمینه مدیریت اسناد و اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این جلسه جلال طاهری، مدیرکل شناسایی و فراهم آوری اسناد گزارشی درباره وضعیت موجود مدیریت اسناد ارائه داد. پس از موضوعات مطرح شده، هریک از اعضا نظرات و راهکارهای پیشنهادی در زمینه بهبود وضعیت اسناد را بیان کردند. در انتهای جلسه، علی زرافشان، معاون اسناد ملی در خصوص لزوم توجه به تغییر پارادایم در رویارویی با اسناد الکترونیک نسبت به اسناد فیزیکی مطالبی را بیان کرد.