کد خبر: 38977
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 09:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

همکاری کتابخانه ملی ایران با دانشگاه تهران برای معرفی آثار حافظه جهانی

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری در زمینه های مختلف از جمله معرفی آثار جهت ثبت در حافظۀ جهانی امضا کردند.
همکاری کتابخانه ملی ایران با دانشگاه تهران برای معرفی آثار حافظه جهانی

به گزارش لیزنا، روز شنبه، 11 اسفند ماه آیین امضای تفاهمنامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با دانشگاه تهران در محل کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

از جمله اقداماتی که در این تفاهم نام به امضای اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران رسید معرفی آثار جهت ثبت در حافظۀ جهانی است.

مبادله و اهدای کتب به منظور غنی­ سازی منابع و کتابخانه دیجیتال و تألیف کتب همچنین انتشار نشریات و طرح­های تحقیقی از دیگر مورد توافق همکاری طرفین است.

معرفی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران جهت ارائه مشاوره­های علمی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین همکاری با دانشگاه با سازمان به منظور استفاده از تجهیزات فنی دانشگاه تهران جهت دیجیتال­سازی منابع از دیگر موارد مورد توافق است.

 برای تحقق مفاد تفاهمنامه نیز آمده است که کارگروهی با عضویت معاونین پژوهشی و کتابخانه طرفین با هدف برنامه ریزی، هدایت، پیگیری و نظارت بر اجرای مطلوب تفاهم نامه تشکیل شود.

همکاری کارشناسان و پژوهشگران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در آموزش، مطالعات و تحقیقات مربوط به تصحیح متون، نسخه پژوهی و علم اطلاعات و دانش شناسی و سندشناسی با متقاضیان دانشگاه تهران از دیگر موارد توافقنامه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: