کد خبر: 39622
تاریخ انتشار: شنبه, 21 ارديبهشت 1398 - 15:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

سه انتصاب جدید در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
اشرف بروجردی در احکامی جداگانه معاون آموزش، پژوهش و منابع دیجیتال، معاون کتابخانه و مدیر کل حراست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران را منصوب کرد.
سه انتصاب جدید در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش لیزنا، آئین تودیع و معارفه جمعی از مدیران کل و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی امروز شنبه (21 اردیبهشت ماه 98) با حضور اشرف بروجردی رئیس این سازمان برگزار شد.

بروجردی طی این احکام فریبرز خسروی «معاون کتابخانه»، سمیه توحید لو «معاون آموزش و پژوهش منابع دیجیتال»، داریوش عالی «مدیر کل اداره حراست» و غلامرضا امیرخانی را به عنوان مشاور ریاست سازمان منصوب کرد.

اشرف بروجردی در این مراسم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امید است با بهره مندی از برکات و معنویت های حاصل شده بتوانیم راه تکامل را به خوبی و درستی طی کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به تودیع و معارفه برخی از مدیران و معاونین این سازمان، گفت: به تعبیر قرآن کریم این چرخش ها همواره وجود دارد و امید است که این امر در راستای شناخت بهتر و بیشتر از تغییراتی که حاصل شده در حوزه های معاونت کتابخانه، معاونت آموزش و پژوهش و منابع دیجیتال و نیز اداره کل حراست فرصت هایی را ایجاد کند.

وی افزود: بدون شک همه ما این مجموعه را از دیگران دریافت کرده ایم، دیگران نیز خواهند آمد و ما جای خود را به آنها خواهیم داد اما آنچه که اهمیت داشته این است که در طی فعالیتی که انجام می دهیم بتوانیم با استفاده و بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های موجود در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رشد و بالندگی آن گام برداریم.

بروجردی تاکید کرد: این حاکمیت و نظام می تواند نمونه و الگویی از حاکمیت ایدئولوژی و عرصه عمل و اجرا باشد که امید است بتوانیم از آن بهره بگیریم و تلفیقی از این دو را به اجرا درآوریم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌ها و عملکردها در بخش های مختلف، بیان داشت: تمامی این تغییر و تحولات باید در جهت توسعه فعالیت ها، اعتلای سازمان و رشد و شکوفایی پرنسل و متنعم کردن جامعه اسلامی ایران صورت گیرد .

وی اضافه کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت موجود راه رسیدن به تکامل را بر اساس اهداف و وظایف و سیاست های راهبردی تعریف کنیم و به نتیجه برسانیم.

بروجردی اظهار داشت: تا زمانی که این تغییر و تحول ها در چرخه مدیریت ایجاد نشود رشد و شکوفایی حاصل نخواهد شد و در این مسیر لازم است دیدگاه و ایده جدید خلق شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر ضرورت انتقال تجربه از مدیریت های پیشین به مدیریت های جدید ، افزود: باید مدیریت ها بتوانند به گونه ای حرکت کنند تا انتقال تجربه را به نسل بعد داشته باشند. نگاه بنده به تغییر مدیریت همیشه مثبت بوده است چرا که زمینه ساز ورود و انتقال ایده ها و تجربیات جدید به بدنه مجموعه خواهد شد.

وی گفت: برای رسیدن به سیاست های پیش بینی شده و کسب موفقیت در این مسیر باید تمامی پرسنل از مدیران ارشد تا سایر کارکنان خود را اعضای یک خانواده بدانند و از نگرش جزیره‌ای پرهیز شود و کسانی که مسئولیت های جدید را می پذیرند مورد حمایت مدیران پیشین باشند و مدیران جدید با ایده های نو و تجارب جدید کار و امور را به بهترین نحو پیش ببرند.

در ادامه این مراسم هادی خانی، رئیس سازمان حراست کل کشور ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در ایام پرخیر و برکت رمضان و تشکر از ریاست سازمان اسناد رسمی و کتابخانه ملی، اظهار داشت: براساس سند چشم انداز وزارت اطلاعات یکی از وظایف حراست حفظ، صیانت و پاسداری از دارایی های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در راس این دارایی های ارزشمند و در کنار سایر موارد، نیروی انسانی به عنوان برجسته ترین عنصر دارایی ها جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به ادامه فعالیت حجت الاسلام نوروزی (مدیرکل سابق اداره حراست) در سازمان حج و زیارت بیان داشت: حراستی موفق است که فضای مجموعه را برای مدیران، معاونین و متصدیان برای پیشبرد امور و فعالیت های آنها امن کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام نوروزی به خطبه جمعه آخر شعبان رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: افضل روزه مربوط به امور نفسانی می شود.

وی ابراز داشت: مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی خوش بدرقه و خوش استقبال بود و همکاری با خانم بروجردی به عنوان ریاست این سازمان توفیقی بود که شامل حال بنده شد.

حجت الاسلام نوروزی ضمن اشاره به واکنش مثبت و اخلاق مداری ریاست این سازمان در مواجهه با انتقادات، افزود: این سازمان محیط فرهنگی خاصی را فراهم آورده است و لازم است که با دقت، وسواس و تدبیر امور مربوطه را  پیش برد.

در ادامه این مراسم «داریوش عالی» ریاست جدید اداره حراست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه سرتاسر پر خیر و برکت، گفت: امید است با همکاری بتوانم خدمتی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه دهیم  و بتوانم در نهایت پاسخ مثبتی را به اعتماد ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی بدهم.

غلامرضا امیرخانی مشاور ریاست سازمان نیز با بیان اینکه معاونت کتابخانه سازمان، بزرگترین معاونت سازمان کتابخانه ملی را تشکیل می دهد، بیان داشت: تمامی کارکنان این بخش تحصیلات رشته کتابداری را کسب کرده اند و خوشبختانه طی 4 سال فعالیت در این معاونت هیچگونه نقطه ابهامی وجود ندارد.

همچنین فریبرز خسروی معاونت کتابخانه یادآور شد: امید است بتوانیم اقدامات و اموری را که از گذشته آغاز شده است به بهترین شکل ادامه دهیم باید به این باور برسیم که در هر زمینه ای نقطه ای مثبت ایجاد کنیم چراکه این امر ماندگار خواهد بود.

سمیه توحیدلو معاون آموزش و پژوهش منابع دیجیتال نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهت معرفی وی برای سکانداری این معاونت، بیان داشت: یکی از نکات بسیار مثبت و حائز اهمیت، متوسط و میانگین سنی مدیران این مجموعه بود که نوید بخش پویایی بوده است.

غلامرضا ظریفیان رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان نیز به کارگروه های تشکیل شده در این مجموعه اشاره کرد و گفت: هم اکنون کارگروه های اندیشمندان، اسناد و کتابداری و اسلام شناسی و ایران شناسی تشکیل شده است.

 

 

 

لیدوما
|
Iran
|
1398/02/22 - 07:59
0
1
امیدوارم روزی فرا رسد که پست‌ها و جایگاه ها بر اساس تخصص افراد انتخاب گردد و نه... .
به امید روزی که شاهد حضور یک کتابدار در پست ریاست کتابخانه ملی ایران باشیم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: