کد خبر: 36472
تاریخ انتشار: شنبه, 27 مرداد 1397 - 19:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

با کتاب کتابداران

با کتابِ کتابداران/ دکتر مهرناز خراسانچی

منبع : لیزنا
کتاب «علم اطلاعات و فلسفه» با همکاری کتابداران و متخصصان موضوعی منتشر شده است.
با کتابِ کتابداران/ دکتر مهرناز خراسانچی

 

به گزارش لیزنا، مهرناز خراسانچی، کتابدار و مدیر کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در مورد چاپ اولین جلد از مجموعه کتاب های «نشست های علم اطلاعات و دانش شناسی»  که در این کتابخانه برگزار می شود، توضیح داد: این کتاب ها در پی نشست های علم اطلاعات به پیشنهاد مصطفی امینی در سال 1394 کلید خورد و در سال 1394 در 4 فصل، 4 موضوع مرتبط با علم اطلاعات را انتخاب کردیم که اولین آنها «علم اطلاعات و فلسفه» بود. این نشست ها همچنان ادامه دارد و شنبه گذشته، 20 مرداد، هشتاد و سومین نشست خود را با عنوان «مدیریت داده محور» برگزار کردیم.

او درمورد هدف تولید کتاب ها گفت: تولید این کتاب ها در راستای تفکر پلت فورمی است که در واقع با هم‌افزایی و مشارکت افرادی که هرکدام در حوزه های خودشان متخصص هستند، تولید محتوای ارزشمند برای این رشته را هدف قرار دادیم. به اعتقاد ما در رشته کتابداری جای خالی بعضی از مباحث وجود دارد، این مباحث را به عنوان سرفصل کارمان دیدیدم، در یک کار تیمی نشست هایی را برگزار کردیم و بعد فکر کردیم که بسیار خوب است این نشست ها تبدیل به کتاب شود.

وی ادامه داد: اولین شماره با کمک حمید محسنی از نشر کتابدار به چاپ رسیده و فصل تابستان و پاییز نیز در دست ویراستاری است. این کتاب شامل فصل هایی است که هر فصل مربوط به یک نشست در فصل بهار 1394 است. در هر نشست یک متخصص موضوعی و یک متخصص کتابدار حضور دارند که سخنرانی ارائه می کنند و متن آنها با ویرایش های مختلف، از نقطه نظر سخنران ها، بازنگری توسط ویراستار (روح الله سلیمانی پور)، نظر خود آقای امینی و نیم نگاهی از طرف من تدوین شده، به چاپ رسیده و در دست علاقه مندن است.

خراسانچی ابراز امیدواری کرد جلدهای بعدی با حمایت علاقه مندان و نظراتشان در هر چه بهتر شدن کتاب منتشر شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: