کد خبر: 20225
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 خرداد 1394 - 08:41

داخلی

»

برگ سپید

شاهکار یک هکر

امیر رضا اصنافی
شاهکار یک هکر

 

 

سال‌هاست مشتری داستان‌ها و رمان‌های پیچیده پلیسی و جنایی هستم. روزگاری تمام کتاب‌های آگاتا کریستی را می‌خریدم و می‌خواندم. جنایت مرموز، شاهد برای تعقیب، آخرین پرونده پوآرو، قتل در بالماسکه ... زمانی هم ماجراهای شرلوک هولمز از سر آرتور کانن دویل که البته کتاب‌های هردو نویسنده هم تبدیل به فیلم یا مجموعه‌های تلویزیونی معروف شدند. ماجراهای قدیمی ادگار آلن پو که دیگر جای خود دارد. در سال‌های 1372 تا 1374 با نویسنده‌ای جدید آشنا شدم. جان گریشام. نویسنده‌ای که خود وکیل زبردستی بود و بعد از پایان دوران وکالتش شروع به نوشتن رمان‌هایی جنایی با رویکرد قرن جدید نمود. شرکت، موکل خطرناک، پرونده پلیکان، وصیت، اتاق مجازات، وکیل خیابانی از جمله کتاب‌های اوست. بین این کتاب‌ها وصیت و موکل خطرناک را بیشتر می‌پسندیدم. هیجان‌انگیز، حساس، پیچیده و رمزآلود بودند. کتاب‌های سیدنی شلدون را هم در دوره‌ای میخواندم که البته به جذابیت نوشته‌های جان گریشام نبودند. امروز قصد دارم راجع به نویسنده‌ای صحبت کنم که سبک بسیار جذابی در نگارش رمان‌هایی پیچیده جنایی مافیایی دارد. او فردریک فورسایت است.

 

فردریک فورسایت، نویسنده‌ای است که در سال 1938 در انگلستان متولد شد. او در ابتدا خلبان نیروی هوایی سلطنتی انگلستان بود ولی بعداً به عنوان خبرنگار داوطلب به نقاط حادثه خیز دنیا سفر می‌کرد. رمان بسیار زیبای «مشت خدا» را در سال 1379 از او خواندم. ماجرای حمله عراق به کویت و حوادث پیچیده‌ای را  که در آن جنگ رخ داده بود، به صورت یک داستان طولانی درآورده بود. اما تازه‌ترین کتابی  که از او به تازگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواندم، کتاب «شاهکار یک هکر» بود. این کتاب، با رویکردی جدید به مباحث مافیایی پرداخته و ماجراهای پیچیده و افسون‌کننده‌ای دارد. کتاب دارای سه داستان است. شاهکار یک هکر، عدالت از نوع دیگر و برخورد نزدیک با خلبان جان کاوانا سه داستان این کتاب هستند. ژانرهایی از این نوع، می‌توانند ذهن را با ماجراها درگیر کنند و اگر کسی به این نوع از داستان‌ها علاقه‌مند باشد در حین مطالعه کتاب، می‌تواند دنیایی شگفت‌انگیز را برای خود ترسیم کند. اگر تا امروز در سبد مطالعۀ خود، ژانر جنایی را وارد نکرده‌اید، می‌توانید این کتاب را امتحان کنید.

 

مشخصات اثر:

فردریک فورسایت. «شاهکار یک هکر». ترجمه جلال رضایی راد. تهران: نشانه، 1393. 287صفحه.

برچسب ها :
كتابدار اصفهاني
|
Iran
|
1394/03/30 - 08:13
4
2
سپاس كه با ظرافت تمام در معرفي يك كتاب به معرفي چندين نويسنده و كتاب ديگر هم پرداخته ايد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: