برگزاری کارگاه «تابستان من در موزه» ویژه کودکان در موزه ملک

 

به گزارش لیزنا، موقوفه آستان قدس رضوی، کارگاه آموزشی «تابستان من در موزه (بازی، قصه، فعالیت)» در 7 جلسه با هدف آشنایی کودکان با موزه به سبکی متفاوت همراه با بازی، قصه، فعالیت، از تاریخ 4 مرداد 1394 خورشیدی آغاز می‌شود. این کارگاه و دوره آموزشی روزهای یک‌شنبه هر هفته از ساعت 9 تا 12 برگزار خواهد شد.

 

برنامه‌ریزی برای حضور هدف‌مند کودکان و نوجوانان در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، یکی از رویکردها و اهداف مهم این گنجینه در سال‌های اخیر به شمار می‌آید. برگزاری، کارگاه‌ها و تورهای مدون آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان، اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه و دعوت از خانواده‌ها، مدرسه‌ها و دیگر مرکزهای آموزشی برای شرکت‌دادن کودکان و نوجوان در اینگونه برنامه‌ها، از جمله این اقدامات به شمار می‌آید. همین مساله موجب شده است گروهی قابل توجه از کودکان و نوجوانان در این تورها، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی به گونه‌ای هدف‌مند مشارکت و حضور داشته باشند.

 

خانواده‌های علاقه‌مند به حضور کودکان‌شان در کارگاه آموزشی «تابستان من در موزه (بازی، قصه، فعالیت)» برای آگاهی از جزییات این کارگاه جذاب و در صورت تمایل برای ثبت نام، می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) تماس بگیرند یا حضوری به این بخش مراجعه کنند.

 

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است. این گنجینه با تالارهای گوناگون موزه‌ای و کتابخانه‌ای، اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملیف خیابان ملل متحد» جای گرفته است.