کد خبر: 22793
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 بهمن 1394 - 08:59

داخلی

»

خبردان

حضور قصه گویان مطرح جهان در ایران

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان از حضور 52 قصه گوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان در ایران خبر داد.
حضور قصه گویان مطرح جهان در ایران

 

به گزارش لیزنا، مجتبی دانشور، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان در این زمینه توضیح داد: حدود  52 قصه ‌گوی بین ‌المللی از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در جشنواره قصه گویی اعلام آمادگی کردند که از میان آن‌ها، آثار و شرح سوابق 36 قصه ‌گو ترجمه شد.


مجتبی دانشور همچنین گفت: خلاصه تجربه ‌های کاری و آثار 24 قصه ‌گو به دبیرخانه جشنواره قصه ‌گویی کانون ارسال شد که از بین این افراد، 11 نفر توسط شورای ویژه ‌ای انتخاب شدند که هماهنگی‌های لازم برای حضور آنان در ایران در حال انجام است.


دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره بین ‌المللی قصه ‌گویی افزود: این قصه ‌گویان از کشورهای آمریکا، اسکاتلند، آلمان، هند، لبنان، استرالیا، دانمارک، شیلی، اسپانیا و کنیا در روزهای برگزاری این جشنواره به روایت قصه‌های خود می ‌پردازند.


وی یادآور شد: بئاتریس مونته نویسنده و قصه ‌گوی بین ‌المللی از کشور اسپانیا نیز کارگاه قصه‌ گویی برای مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره برگزار خواهد کرد.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین ‌الملل کانون در ادامه اعلام کرد: ماریو کنی از اسکاتلند نیز علاوه بر قصه ‌گویی در جشنواره، کارگاه آموزش قصه ‌گویی برای علاقه‌ مندان برپا می ‌کند.


به گفته ‌ی دانشور، بیش‌تر قصه ‌گویان خارجی که در این جشنواره حضور می ‌یابند، فعالیت‌های پژوهشی در زمینه قصه ‌گویی دارند و عضو یا موسس خانه قصه ‌گویی، قصه درمان و نویسنده هستند.


دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی افزود: این قصه ‌گویان با ابزار، بدون ابزار و با سازهای مخصوص، قصه ‌های خود را روایت خواهند کرد.


گفتنی است هجدهمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی در روزهای 27 تا 30 بهمن در تهران با حضور 34 قصه‌ گوی ایرانی و 11 قصه ‌گوی خارجی برگزار می ‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: