کد خبر: 22795
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 بهمن 1394 - 08:06

داخلی

»

خبردان

اولین «تئاترکوچک» کانون تولید شد

اولین «تئاتر کوچک» در قالب یک جعبه نمایشی با قابلیت اجرا در دورترین مناطق کشور از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد.
اولین «تئاترکوچک» کانون تولید شد

 

به گزارش لیزنا، «تئاتر کوچک» رسانه‌ ای است که در قالب یک جعبه و با استفاده از شخصیت ‌های داستانی یک کتاب به صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید می ‌شود و مربیان مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می ‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت ‌ها و به عنوان ابزار جدیدی برای اجرای تئاتر استفاده کنند.

 

این تکنیک هنری که به تعداد 31 جعبه نمایشی تولید شده است با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، ایجاد حس مشارکت در کودکان و نوجوانان و ارایه یکی از تکنیک‌ های هنر نمایش است که اولین تولید آن با اقتباس از کتاب «آدم کوچولوی گرسنه» آغاز شده است.

 

کتاب «آدم کوچولوی گرسنه» به نویسندگی «پیر دلی»، ترجمه کلر ژوبرت و تصویرگری «سسیل هودریزیه» یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب ‌های کانون در سال‌های اخیر بوده است. داستان این کتاب از این قرار است که «آدم کوچولوی گرسنه» یک روز صبح وقتی از خواب بیدار می ‌شود و چیزی برای خوردن ندارد، به سراغ نانوا می ‌رود اما پولی ندارد و...

 

فهیمه میرزاحسینی، دانش آموخته مقطع کارشناسی ‌ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه هنر، طراحی و ساخت اولین «تئاتر کوچک» را به عهده داشته است.

 

میرزا حسینی تاکنون آثار نمایشی از قبیل: «آرش»، «خواستگاری آبجی خانم» و «خداحافظ راکون پیر» را در پرونده هنری خود ثبت کرده است.

 

تئاتر کوچک که در قالب یک بسته نمایشی با یک چمدان چوبی تولید شده پیش از این، روز اول بهمن سال 1394 در شهر اهواز رونمایی شد.

برچسب ها :
کتابدار کودک
|
Iran
|
1394/11/19 - 18:08
0
0
سلام، چگونه میتوان "تئاتر کوچک" را به صورت اینترنتی سفارش داد؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: