انعقاد تفاهم نامه دانشگاه شیراز و بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر

   دکتر جعفر مهراد رئیس هیأت مدیره بنیاد مادر با اعلام این خبر افزود: این تفاهم نامه همکاریهای علمی آموزشی و پژوهشی در خصوص منزلت مادر، تبیین نقش مهم و سازنده مادران در جامعه، شناسایی آسیب ها در ابعادگوناگون در این حوزه و تلاش برای مطالعه پیرامون نقش جامعه در قبال مادران از احاظ فرهنگی، اجتماعی و حقوقی می باشد.

 

به گفته دکتر مهراد بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه اجرای طرح های تحقیقاتی، برگزاری سمینارهای ملی و بین المللی، سخنرانی های موردی با دعوت از سخنرانان متخصص و صاحب نظر واگذاری پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و پذیرش دانشجویان بورسیه را بر عهده دارد.

 وی افزود: بنیاد مادر نیز متعهد است که از طرح های تحقیقاتی، پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد و از اعطای بورس تحصیلی به مادران واجد شرایط در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری برابر با آیین نامه و مقررات جاری دانشگاه شیراز حمایت کند.

 مهراد بیان کرد حمایت از پایان نامه های دکتری هر کدام به ارزش هفتاد میلیون ریال و کارشناسی ارشد هر کدام چهل میلیون ریال خواهد بود. سقف حمایت از هر طرح تحقیقاتی نیز سیصد میلیون ریال می باشد.

 وی بیان کرد: هزینه بورس تحصیلی برابر با آیین نامه دانشگاه توسط بنیاد مادر و طی عقد قرارداد جداگانه پرداخت خواهد شد.

 

 دبیرخانه این تفاهم نامه در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز قرار دارد و روسای دانشکده های دانشگاه اعضای این دبیرخانه بوده و مسئولیت اجرای مفاد تفاهم نامه را بر عهده دارند.