کد خبر: 24995
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 مرداد 1395 - 11:40

داخلی

»

خبردان

در کتابخانه و موزه ملی ملک

نمایشگاه «کودکان کار و موزه» برگزار شد

منبع : لیزنا
 کتابخانه و موزه ملی ملک  نمایشگاه «کودکان کار و موزه» را در دهه کرامت، برگزار کرد.
نمایشگاه «کودکان کار و موزه» برگزار شد

 به گزارش لیزنا، نمایشگاه «کودکان کار و موزه» که از روز پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 خورشیدی تا یکشنبه 24 مرداد در دهه کرامت، در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران گشایش یافت، نشان از فعالیت‌های این گنجینه در حوزه ارایه خدمات عام‌المنفعه به جامعه به ویژه طبقات کم‌برخوردار و نیازمند داشت.

 برنامه‌های ویژه کودکان در 6 سال گذشته، یکی از فعالیت‌های مهم کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آمده است. این رویکرد فرهنگی اما در دو سال اخیر، رنگی دگرگونه به خود گرفته است؛ این بار نه برای کودکانی که از نعمت تحصیل و بازی برخوردارند، که، برنامه‌هایی ویژه برای کودکانی تدارک دیده شده که به دلیل شرایط ویژه خود و خانواده‌شان ناچارند برای تامین هزینه‌های زندگی، بیش‌تر ساعت‌های روز را کار کنند و فرصتی برای تحصیل، بازی و لذت بردن از زندگی ندارند.

 

برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی کتابخانه و موزه ملی ملک برای کودکان کار، در قالب کارگاه‌هایی عملی به اجرا درآمده است؛ از کارگاه ضرب سکه و کولاژ آثار کمال‌الملک تا عروسک‌سازی و قصه‌های شاهنامه. نمایشگاه کودکان کار و موزه، بخشی از دستاوردهای مادی و معنوی این کارگاه‌ها در آستانه دید علاقه‌مندان گذاشته شد.

 در بخشی از نمایشگاه مرحله‌های فعالیت‌ها با کودکان کار توضیح داده شد؛ این که چه کارگاه‌هایی برگزار و چه بازخوردهایی از کودکان در هر مرحله دریافت شده است. بخشی دیگر از نمایشگاه، به تصویرهایی از کارگاه‌ها اختصاص داشت. در کنار این‌ها عروسک‌هایی به نمایش گذاشته شد که کودکان در زمان برگزاری کارگاه‌های گوناگون به ویژه کارگاه قصه‌گویی شاهنامه و روایت قصه زال و رودابه، با بهره‌گیری از تکه‌های پارچه ساخته‌ بودند. این عروسک‌ها در فضایی الهام‌گرفته از محیط کار این کودکان به نمایش گذاشته شدند.

 

بخشی دیگر از نمایشگاه به ارایه نظرهای کودکان درباره موزه، پیش و پس از بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک ملک اختصاص یافت و همراه با آن‌ها نقاشی‌های کودکان از موزه به نمایش گذاشته شد.

 نمایشگاه «کودکان کار و موزه» یک‌شنبه 24 مرداد 1395 در کتابخانه و موزه ملی ملک به کارخود پایان داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: