کد خبر: 25267
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 مهر 1395 - 09:55

داخلی

»

خبردان

افتتاح دبستان در بیمارستان کودکان بندرعباس

منبع : لیزنا
صدیقه کیوان مدیراجرایی موسسه ساحل خلیج فارس از افتتاح اولین مدرسه ویژه کودکان بیمار مبتلا به سرطان در بیمارستان کودکان بندرعباس با حضور مسئولین شهرستانی و اعضا موسسه خبر داد.
افتتاح دبستان در بیمارستان کودکان بندرعباس

به گزارش لیزنا،  صدیقه کیوان مدیر اجرایی موسسه ساحل خلیج فارس از افتتاح اولین مدرسه ویژه کودکان بیمار مبتلا به سرطان در بیمارستان کودکان بندرعباس خبر داد. این مدرسه با نام تندیس به همت خیرین هرمزگانی و با مشارکت آموزش و پرورش بندرعباس در کنار بخش خون وسرطان بیمارستان تاسیس شده است.


وی گفت : دلیل اصلی ایجاد این مدرسه تحصیل کودکان در زمان بستری شدن در بیمارستان و بخش خون و سرطان و باز نماندن آنها ازتحصیل استکه این مهم جز با حمایت وهمکاری آ موزش وپرورش هرمزگان بالاخص خانم بلوچی بعنوان مدیر دبستان میسر نبود.


مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان بندرعباس افزود: بخش خون وسرطان بیمارستان کودکان سال 89 به همکاری دانشگاه علوم پزشکی وهمت خیرین با 4 اتاق و12 تخت برای بیماران بستری و کانکس برای شیمی درمانی راه اندازی شد.همزمان با راه اندازی بخش جهت تامین هزینه درمان کودکان سرطانی موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ساحل خلیج فارس تشکیل شد که اولین اقدام آن ایجاد بازارچه های خیریه در فضای پارک غدیر بود که با نام خیرین زیر پرچم شناخته شد.


کیوان در پایان با تشکر از فرماندار و رییس آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس بیان کرد: در حال حاضر بخش 4 اطاقه تبدیل به یک بخش مجهزخون و سرطان شده است و 120 کودک تحت پوشش موسسه هستند و بهترین خدمات رادریافت میکنند و هدف اصلی موسسه بر دادن آگاهی به بیماران و شناسایی موسسه وخدمات آن قرار گرفته است.به این ترتیب از هزینه های اضافی سفر به خارج از استان جلوگیری شود و نقش ارگان های فرهنگی مثل نهاد کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش در این عرصه بشدت احساس میشود، چرا که دانش آموزان و اعضای کتابخانه می توانند کمک شایانی درراستای کمک مادی و معنوی به دوستان بیمار خود باشند.

 

گفتنی است در حاشیه این مراسم جشن بزرگی با کمک خیرین در سالن بیمارستان کودکان برای آغاز سال تحصیلی برگزار شد  که  با قصه گویی خانم زرقانی و حضور گروه هنری کیمیا وبمب خنده هرمزگان کل حسین همراه بود که شادی ونشاط خاصی به این مراسم بخشیده بود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: