کد خبر: 25523
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آبان 1395 - 08:39

داخلی

»

خبردان

انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می کند

برگزاری نخستین دوره تخصصی تربیت مربی برای کم بینایان و نابینایان

منبع : لیزنا
  مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی از برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کم بینایان و نابینایان خبر داد.
برگزاری نخستین دوره تخصصی تربیت مربی برای کم بینایان و نابینایان

 به گزارش لیزنا، مسعود کوثری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در بازدید از مرکز هوشمند کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینای تهران ضمن اعلام مطلب فوق گفت: همانطور که می دانیم مشکلات بزرگسالان نابینا ناشی از عدم تعلیم و تربیت صحیح آن ها در کودکی است.

او همچنین عواملی چون فقدان آگاهی والدین و عدم شناخت کافی مربیان از اهمیت آموزش و هدایت این کودکان را زمینه ساز اختلالات و محدودیت های مضاعف و رفتارهای نابهنجار و نامناسب اجتماعی برشمرد.

وی افزود: با توجه به ضرورت پرداخت این مهم، تصمیم به برگزاری این دوره توسط مرکز آموزش انتشارات علمی و فرهنگی گرفته شد و با مشارکت و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران که آنها نیز دغدغه کار در این مورد را دارند، این دوره برگزار می شود.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در ادامه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور تأمین و تربیت نیروهای متخصص، دوره های مختلفی با عنوان تربیت مربی کم بینایان و نابینایان پیش‌بینی شده است که برای اجرای این طرح، افراد واجد شرایط، شناسایی و به مرکز آموزش انتشارات علمی و فرهنگی معرفی می‌شوند و پس از گزینش نهایی، توسط هیئت بررسی، آموزش های تخصصی مرتبط به آن ها داده می شود.

کوثری در ادامه گفت: افرادی که دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و دوره‌های کارورزی را با موفقیت به اتمام برسانند مدرک تخصصی دریافت می‌کنند.

 وی هدف از برگزاری این دوره ها را تربیت و تامین کادر تخصصی، توسعه دوره های آموزشی، پاسخگویی به نیازهای کم بینایان و نابینایان عنوان کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: