کد خبر: 31449
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 17:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

برنامه‌های بیست و پنچمین دوره هفته کتاب در استان کردستان اعلام شد

منبع : لیزنا
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برنامه‌های بیست و پنچمین دوره هفته کتاب در این استان را اعلام کرد.
برنامه‌های بیست و پنچمین دوره هفته کتاب در استان کردستان اعلام شد

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنچمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران)، برنامه‌های هفته کتاب استان کردستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اعلام شد.

بر این اساس برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب در مرکز استان و شهرستان‌های بانه، مریوان؛ سقز؛ بیجار؛ دیواندره؛ سروآباد؛ قروه؛ دهگلان و کامیاران و همچنین تجلیل از پدیدآورندگان و مولفان برتر و کتابداران، و کتابخوانان نمونه در سنندج و سایر شهرستان‌ها از برنامه‌های هفته کتاب است.

برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب در تمامی شهرستان‌ها، همایش پیاده روی دوستداران کتاب در سنندج، مسابقه نقاشی کودک با موضوع کتاب و کتابخوانی در بیجار از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اهدای کتاب به همکاران و رونمایی از تازه‌های نشر کتاب در سطح استان، همایش تجلیل از مشاهیر حوزه کتاب در شهرستان سروآباد، برگزاری مسابقه کتابخوانی و نمایش تازه‌های کتاب در کتابخانه‌های شهرستان کامیاران و تجلیل از ناشرین برتر در شهرستان مریوان از برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

در شهرستان دیواندره نیز نمایشگاه کتاب کودک و بازی‌های فکری و نرم افزار کودک برگزار می‌شود، و همچنین تجلیل از کتابخوان نمونه و نفرات فعال حوزه کتاب در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های شهرستان دیواندره است.

مسابقه‌ای نیز با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای شهر سنندج و سازمان زیباسازی فضای شهری با عنوان «طراحی مبلمان و فضاسازی شهری» در این ایام برگزار می‌شود.

زنگ کتاب در مدارس سطح سنندج به صورت نمادین، همزمان به صدا در می‌آید و مسابقه کتابخوانی با معرفی یک کتاب در مدارس سنندج برگزار می‌شود.

اجرای نمایش خیابانی با موضوع کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این استان است.

استفاده از جملات تبلیغی با موضوع کتاب و کتابخوانی در سربرگ نامه‌های اداری و قبوض آب، برق، گاز و تلفن استان و نیز تبلیغات محیطی و تبلیغ از طریق صدا وسیمای استان در هفته کتاب صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که قرار است در این استان انجام گیرد، ایجاد دیوار کتاب با فضا سازی مربوط به موضوع برای جمع آوری کتاب‌های اهدایی و توزیع بین مراجعین است.

برگزاری برنامه «کتاب، جهیزیه» برای زوجینی که در هفته کتاب ازدواج کرده باشند با همکاری کمیته امداد و سایر ارگان‌های مرتبط انجام می‌گیرد.

دومین دوره تجلیل از خادمان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان کردستان، در شهر سنندج در بیست و پنجمین دوره هفته کتاب برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه‌های کتابخوانی در کتابخانه‌های وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، و نشست تخصصی امور کتابخانه‌های عمومی با حضور اعضاء، جذب کتاب‌های اهدایی، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها و مراسم غبار روبی مزار شهداء از برنامه‌هایی است که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

 

این دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: