کد خبر: 31465
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 آبان 1396 - 15:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

‍ دومین جلسه ستاد مرکزی بیست و پنجمین دوره هفته کتاب برگزار شد

منبع : لیزنا
هفته کتاب در شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب روز یکشنبه  بیست و یکم آبان‌ماه با حضور دکتر محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دیگر مسئولان رسما افتتاح می‌شود. 
‍ دومین جلسه ستاد مرکزی بیست و پنجمین دوره هفته کتاب برگزار شد

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران)، مجید غلامی جلیسه، دبیر هفته کتاب، در دومین جلسه ستاد مرکزی برگزاری این دوره، از ارسال بالغ بر هزار برنامه در شهرها و شهرستان‌های مختلف به دبیرخانه ستاد خبر داد و گفت: افتتاحیه رسمی هفته کتاب در شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب در روز یکشنبه  بیست و یکم آبان‌ماه با حضور دکتر محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دیگر مسئولان برگزار می‌شود و مراسم تجدید میثاق طبق سنوات گذشته در مرقد امام خمینی (ره) انجام خواهدگرفت. 

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب با اعلام اینکه در این دوره از هفته کتاب توقعی که از سازمان‌ها و نهادها داشتیم، محقق نشد، ادامه داد: اساسا تشکل‌ها ونهادهای مردمی بیشترین سهم  و نقش را در هفته کتاب داشتند و این فعالیت  در حال توسعه است ولی این به معنای فراموشی نقش نهادها نیست. حداقل سهمی که نهادهای دولتی می‌توانند در هرچه بهتر برگزار شدن هفته کتاب داشته باشند، این است که در راستای فعال کردن نهاد و مجموعه تحت پوشش خود فعالیت کنند. 

جلیسه با بیان اینکه نهادهای دولتی باید به هفته  کتاب به عنوان دغدغه جاری توجه کنند، گفت: جای تاسف است که حتی در همین هفته هم آنطور که شایان است، برنامه‌ای تعریف نشده است. 

وی سپس درباره فعالیت‌هایی که در این هفته اجرا خواهد شد، گفت: چند فعالیت ویژه در هفته کتاب انجام خواهد شد، با کمک نویسندگان و نهادهای مردمی، 500 زنگ کتاب در مدارس کشور برگزار خواهد شد. در این برنامه نویسندگان به شهرستان‌های مختلف سفر کرده و کتاب‌های خود را همراه خود می‌برند تا در طول هفته نشست‌های امضا و دیدار و گفتگو با مخاطبان خود برگزار کنند. این برنامه  در بیش از 200 نقطه جغرافیایی انجام خواهد شد، امید است که این دوره تاثیر بسزایی در بالابردن سطح کتابخوانی جامعه داشته باشد. 

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب  در توضیح برنامه‌های شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب بیان کرد: مسئولین درجه یک کشور در شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب، حضور خواهند داشت تا مناطق کم برخوردار شاهد برنامه‌های خاص این هفته باشند.

جلیسه در این دوره از هفته کتاب از همکاری صدا و سیما سخن گفت و بیان کرد: باید گفت که صدا مخصوصا رادیو فرهنگ در سال‌های گذشته هم فعالیت قابل توجهی داشت و در این دوره فعالیت‌های روزانه خود را از سه به 6 ساعت خواهد رساند. اتفاق جدید برنامه 12 ساعته در روز 24 آبان‌ماه یعنی روز کتاب و کتابخوانی است که شبکه چهار با همکاری صدا و سیما برنامه‌های متنوعی را به صورت زنده پخش خواهد کرد. سعی شده در این برنامه‌ها نقاط مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد و پایتخت محور نباشد. 

وی در پایان سخنانش افزود: برنامه جدید دیگر، تلاشی ملی برای تجویز و توسعه کتابخانه‌های نابینایان است. در حال طرح‌ریزی این کتابخانه‌ها هستیم و هدف این است که فعالیتی برای توسعه کتابخانه‌ها انجام شود. ابتدایی‌ترین کاری که هر نهاد می‌تواند انجام دهد، اطلاع‌رسانی در این باره است. 

این دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: