ویژه برنامه های هفته کتاب اداره ارشاد استان گیلان اعلام شد

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ایران)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اجرای ویژه برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب شهرستان‌های تابع خود را با برگزاری آیین تقدیر از مؤلفان، کتابداران، کتابخوانان، کتابفروشان و ناشران آغاز کرد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت نیز در این ایام برنامه‌های «عصری با شعر به عنوان یار قدیمی»، «خوانش آثار به عنوان یار قدیمی»، «نمایشگاه کتاب انتشارات سپیدرود» و «اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان» را برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر با «برپایی نمایشگاه کتاب»، «‌اجرای مسابقه کتاب و کتابخوانی»،‌ «نقد کتاب»، «‌رونمایی از کتاب»، «اهداء کتاب»،‌ «دیدار با مولفان پیشکسوت»، «فضاسازی با موضوع کتاب»، «مسابقه نقاشی با موضوع کتاب» و «دیدار با کتابداران شهرستان» به استقبال هفته کتاب رفته است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در این دوره از هفته کتاب، «نمایشگاه کتاب» و «جلسه نقد کتاب» را با همکاری اداره کتابخانه عمومی و «اهداء کتاب» برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن علاوه بر برپایی «نمایشگاه کتاب»،‌ «شب شعری» را توسط انجمن شعر رودکی گشت برپا می‌کند، با مولفان شهرستان دیدار و از آن ها تقدیر خواهد کرد. همچنین در این شهر به مدارس مناطق محروم، کتاب اهداء می‌َشود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان نیز «ایستگاه رادیویی»،‌ «نمایشگاه کتاب نیم بها»، «نمایش خیابانی با موضوع کتاب»،‌ «گفت و گو درباره 3 کتاب»،‌ «مسابقه دوست من کتاب»، ‌«شب شعر»، ‌«اختتامیه جشنواره باشگاه کتاب و کتابخوانی» و «جشن نقاشی با موضوع کتاب» را در هفته کتاب برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اَملَش، برنامه «عصری با شعر» را به اجرا درآورد و در کنار آن «مسابقه نقاشی» با مشارکت کتابخانه و آموزشگاه هنری و تجسمی «نگاره» و «قصه گویی برای کودکان» با مشارکت کتابخانه عمومی را برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر نیز در این ایام «نمایشگاه کتاب»، «بازدید اهالی فرهنگ و هنر از کتابخانه ها»، «اهداء کتاب به کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد» و برگزاری «مسابقه های  نقاشی» در آموزشگاه‌های آزاد هنری را در دستور کار خود قرار داده است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودبار با «گلباران مزار شهدای گمنام» با حضور هنرمندان و خبرنگاران و مولفان، هفته کتاب را آغاز کرد. برگزاری «نمایشگاه کتاب»، ‌«مراسم تقدیر از سه نویسنده»،‌ «مسابقه پیامکی در آموزش و پرورش» و «اهدای جوایز»،‌ «نقد و بررسی کتاب» با همکاری کتابخانه،‌ «اهدای بلیط نیم بها برای سه روز» در سینمای شهرستان رودبار و در نهایت، تقدیر و تجلیل از کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار و افرادی که بیشترین کتاب را در طول سال دریافت کردند، بخش دیگر برنامه‌‌های این شهرستان است.

 

بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از 20 تا 26 آبان ماه با دبیری مجید غلامی جلیسه برگزار می شود.