24 آبان ماه در سالن غدیر کانون پرورش فکری
جشنوارۀ تقدیر از مروجان کتابخوانی برگزیدکان خود را معرفی می کند

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ایران)، محسن حاجی زین‌العابدینی، دبیر این جشنواره، با اعلام این مطلب افزود: در این برنامه که با حضور معاون فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، در بخش‌های «گروهها و نهادهای غیر دولتی»، «افراد»، «بین‌الملل»، «نگاه ویژه» و «نشان استمرار»، از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی گفت: ارائۀ گزارش از روند فعالیت‌های جشنواره، سخنرانی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقدیر ویژه از «داریوش مهرجویی» و برنامۀ «کتاب‌باز» به کارگردانی «سروش صحت»، از جمله برنامه‌های اختتامیۀ چهارمین دورۀ تقدیر از مروجان کتابخوانی است.

دبیر چهارمین دورۀ جشنوارۀ تقدیر از مروجان کتابخوانی، همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی «کتاب می‌خوانیم، پس می‌نویسند» در بخش جنبی آیین پایانی خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف آموزش نوشتن خلاق از مسیر کتابخوانی با زیرعنوان «شیوه‌هایی در آموزش نوشتن از مسیر کتابخوانی، توسط علی‌اکبر زین‌العابدین، عضو شورای سیاستگذاری چهارمین دورۀ جشنوارۀ تقدیر از مروجان کتابخوانی، در بخش جنبی مراسم پایانی، برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که اهداف این جشنواره تا چه حد محقق شده است، گفت: هدف اصلی جشنواره این است که کسانی که در حوزۀ ترویج کتابخوانی فعالیت می‌کنند، شناسایی شده، با یکدیگر مرتبط شوند و در حوزۀ ترویج کتابخوانی، هم‌افزایی به وجود بیاید. در این راه، بیشتر فعالیت‌های غیر دولتی مد نظر بوده و هست. مهم‌ترین اتفاق، شناسایی افراد و گروههای فعال در امر ترویج کتابخوانی و ارتباط برقرارکردن آنها با یکدیگر است. گمان می‌کنم این جشنواره، در چهار دورۀ برگزاری خود، تا حد زیادی به این مهم دست یافته است.

مراسم اختتامیۀ چهارمین دورۀ جشنوارۀ تقدیر از مروجان کتابخوانی، از ساعت 10 تا 12 صبح در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

 

اخبار ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج گتابخوانی را در نشانیbookpromotion.irدنبال کنید.