کد خبر: 31763
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 16:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

اداره کل آرشیوها و کتابخانه‌های رسانه ملی طرح نذر کتاب را اجرا می کند

منبع : لیزنا
 اداره کل آرشیوها و کتابخانه‌های سازمان صدا وسیما در کتابخانه های تهران و مراکز استانی این سازمان به مناسبت هفته کتاب طرح نذر کتاب را آغاز کرده است.
اداره کل آرشیوها و کتابخانه‌های رسانه ملی طرح نذر کتاب را اجرا می کند

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ایران) در پیام سازمان صدا وسیما آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هَلْ‌ يَسْتَوِي‌ الَّذِينَ‌ يَعْلَمُونَ‌ وَ الَّذِينَ‌ لاَ يَعْلَمُونَ‌ إِنَّمَا يَتَذَکَّرُ أُولُوا الْأَلْبَابِ‌

«آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟! تنها خردمندان متذکّر می‌شوند.»

سوره زمر، آیه 9

 

با یاری خداوند متعال، اداره کل آرشیوها و کتابخانه‌های سازمان صدا وسیما با همکاری کلیه کارکنان و مسئولین کتابخانه‌های مراکز استانی و شبکه‌های سیما، صدا, سیاسی و برون‌مرزی رسانه ملی اقدام به برگزاری «طرح نذر و تبادل کتاب» نموده است.

  «طرح نذر و تبادل کتاب» با شعار «کتاب انتخاب کن ببر و بخوان. یا برگردان یا بده یک نفر دیگرهم بخواند» از سوی اداره کل آرشیوها و کتابخانه های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه های تهران و مراکز استانی سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

در این طرح، کارکنان رسانه ملی می‌توانند کتابهای راکد در منزل خود را به کتابخانه محل خدمت خود  نذر و اهداء نمایند. مسئولین کتابخانه‌های سازمان ضمن آمارگیری، کتابهای اهدا شده را در محل مناسبی، جنب کتابخانه، در معرض دید همگان قرار می دهند. همکاران رسانه ملی می توانند با بازدید از این محل، به صورت رایگان، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده، جهت مطالعه به منزل ببرند. پس از مطالعه، آن کتاب را به فرد دیگری که علاقمند است اهداء می‌نماید و یا به محل اولیه باز می‌گرداند. چرخش کتاب در دست علاقمندان، به صورت رایگان و با مشارکت همه دوستداران مطالعه، میزان بهره‌مندی ایشان از منابع را افزایش می دهد. پس از دو ماه، با محوریت کتابخانه مرکزی اداره کل آرشیوها و کتابخانه‌ها، مسئولان کتابخانه‌های سازمان، کتاب‌های باقیمانده را ضمن بررسی وضعیت موجودی کتابخانه‌های سازمان، به کتابخانه‌های مراکز استانی و یا تهران ارسال خواهند کرد تا به مجموعه موجود اضافه شود و یا به کتابخانه های استانهای دور که از نعمت خرید کتاب کم بهره بوده اند،  ارسال می گردد.

این طرح کمک می کند یک حرکت فرهنگی جهت توجه به کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور, صورت گیرد. این طرح بدون هیچگونه هزینه مالی و در قالب فعالیت‌های جنبی در کنار مسئولیت‌ها و عملکرد کارکنان انجام شده است و ادامه دارد.

 

و من الله توفیق»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: