کد خبر: 31818
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 آذر 1396 - 13:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

روز کتابگردی/ 7

انتقاد مدیر انتشارات علمی و فرهنگی از وزارت ارشاد

منبع : لیزنا
مدیر انتشارات علمی و فرهنگی در آیین روز کتابگردی هنگام بازدید مسجد جامعی از این نشر از سیاست های وزارت ارشاد انتقاد کرد.
انتقاد مدیر انتشارات علمی و فرهنگی از وزارت ارشاد

به گزارش لیزنا، مسعود کوثری مدیر انتشارات علمی و فرهنگی هنگام بازدید احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و بانی روز کتابگردی  و سایر مسئولین از این انتشاراتی ضمن انتقاد از سیاست های وزارت ارشاد گفت: وزارت ارشاد، فعلی وزارت ارشاد بخش خصوصی است و این وزارتخانه برای بخش دولتی هیچ کاری انجام نمی دهد، به عنوان مثال در بخش کودک نمایشگاه کتاب نیز لطمه بزرگی به ما زد، همچنین در طرح پاییزه کتاب سهمیه ای به ما تعلق نمی گیرد.
مجید غلامی جلیسه مدیر موسسه خانه کتاب نیز پاسخ داد: در حال حاضر انتشاراتی های دولتی دیگری مانند «به نشر» در طرح پاییزه کتاب شرکت کردند، انتشارات علمی و فرهنگی هم ضمن ارائه درخواست می تواند عضو طرح پاییزه کتاب شود.
وی ادامه داد: این سهمیه برای انتشاراتی ها نیست بلکه سهمیه ای به مردم است.

نهادهای عمومی از زنان ناشر حمایت کنند

در ادامه کتابگردی، گروه احمد مسجدجامعی و هیات همراه از محل انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، شمعدونی، بازدید کردند. در این بازدید مریم ظهوریان مدیر این انجمن از عدم حمایت نهادهای دولتی از انجمن زنان ناشر انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 80 ناشر بالغ بر 2 هزار عنوان کتاب خود را به چاپ رسانده و در این محل به معرض دید عموم قرار داده اند، گفت: متاسفانه محل انجمن در مسیری پرتردد قرار ندارد و به همین علت دیده نمی شود لذا درخواست داریم تا نهاهای دولتی مانند نهاد کتابخانه های عمومی، شهرداری و شورای شهر؛ کتاب ها را به صورت جمعی خریداری کنند و به این طریق تسهیلاتی برای ناشران زن قائل شوند.
به گفته او، با وجود اینکه این درخواست قبلا هم مطرح شده، اما در طول یکسال گذشته هیچ اتفاقی نیفتاده است.
ظهوریان با اشاره به بازدید مسجدجامعی در کتابگردی سال گذشته از محل این انجمن و تقدیر از بازدید وی در کتابگردی امسال از او برای حمایت از زنان ناشر درخواست کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: