کد خبر: 18823
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 بهمن 1393 - 21:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای طرح «کتاب تأثیرگذار من» در یزد

 دوست فاطمی‌ها با اشاره به اجرای طرح "کتاب تأثیرگذار من" در اداره متبوع خود گفت: در این طرح که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، هر پنج‌شنبه اداره کل کتابخانه‌های عمومی میزبان یکی از اندیشمندان، نویسندگان و مسئولان استان است.
اجرای طرح «کتاب تأثیرگذار من» در یزد

 

به گزارش لیزنا، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری یزد، ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۸ بهمن) در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه مطالعه باید هدفمند باشد، اظهار داشت: یکی از کارهای مثبتی که در زمینه هدفمند کردن کتابخوانی می‌توان انجام داد این است که برای مطالعه مردم و به خصوص جوانان، سیرهای مطالعاتی مفید در موضوعات مختلف طراحی و اجرا شود.

 

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که مدنظر استاندار محترم نیز بوده و می‌تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند، معرفی کتاب‌های مفید در نشریات استانی و اختصاص بخش ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی در فضای اطلاع‌رسانی استان است.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد، لزوم توجه به ظرفیت وقف در راستای تأمین منابع و هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی را مورد تأکید قرار داد و گفت: با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه و کتابخانه‌های عمومی استان، زمینه‌ای فراهم شود تا بخشی از عواید وقف‌های فرهنگی استان به تأمین هزینه‌های جاری، نیروی انسانی و تأمین بخشی از منابع مکتوب کتابخانه‌ها اختصاص یابد.

 

"عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار یزد نیز در ابتدای این دیدار انتصاب رقیه دوست فاطمی‌ها را به سمت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تبریک گفت و افزود: امیدواریم با توانمندی و تدبیری که در ایشان سراغ داریم، شاهد رشد و پیشرفت روزافزون کتابخانه‌های عمومی در دوره مدیریت خانم دوست فاطمی‌ها باشیم.

 

وی همچنین تصریح کرد: مدیریت ارشد استان و بخش‌های مختلف استانداری برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای جایگاه کتابخانه‌های عمومی، در کنار این مجموعه فرهنگی و ارزشمند خواهند بود.

 

"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با اشاره به اجرای طرح "کتاب تأثیرگذار من" در اداره متبوع خود گفت: در این طرح که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، هر پنج‌شنبه اداره کل کتابخانه‌های عمومی میزبان یکی از اندیشمندان، نویسندگان و مسئولان استان است و میهمانان این برنامه، کتاب‌های تأثیرگذار در زندگی شخصی خود را برای استفاده دیگران معرفی خواهد کرد.

 

وی افزود: البته همکاران ستاد اداره کل کتابخانه‌ها نیز در این طرح مشارکت داشته و کتاب‌های تأثیرگذار خود را به مرور به قفسه‌های کتابخانه ستادی این اداره کل اضافه خواهند کرد.

 

دوست فاطمی‌ها در ادامه با اشاره به قرار گرفتن یزد در بین نامزدهای پایتختی کتاب ایران، تصریح کرد: شهر فرهنگی و کتاب‌دوست یزد قابلیت این را دارد که به عنوان شهر نمونه کتابخوانی و پایتخت کتاب ایران معرفی شود که البته لازم است متولیان فرهنگ استان ابتدا خود به این باور برسند و برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد به ترکیب توانمند و مجرب انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه از بدو تأسیس، اقدام به نیازسنجی برای ساخت کتابخانه‌های استاندارد و در خور شأن مردم دارالعباده و دارالعلم یزد کرد که با تلاش این عزیزان،نیازهای مبرم این شهر به کتابخانه در مناطق مختلف، مشخص شده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: برای ترویج کتابخوانی و تربیت کتابخوان، ابتدا باید بسترهای اولیه فراهم شود که در این راستا، علاوه بر ساخت کتابخانه‌، بهسازی و ایجاد جذابیت در فضاهای موجود به شدت احساس می‌شود.

 

در حاشیه این نشست، مدیرکل حوزه استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری یزد، بازدیدی از بخش‌های مختلف اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد داشتند.

برچسب ها :
seyed
|
Iran
|
1393/11/29 - 13:31
0
0
سلام
میشه بفرمایید استانهای دیگر چگونه عمل کنند که شما اخبارشان را منتشر کنید؟
سایت لیزنا تبدیل شده به اداره کل یزد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: