تشویق خانواده ها در آموزش مطالعه به کودکان

 

به گزارش لیزنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی صبح امروز در دیدار با امام جمعه استان کرمان گفت: تمام توصیه ما به مدیران کل کتابخانه‌های عمومی بر استفاده بهتر از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در راستای برنامه‌های کتاب و کتابخوانی است.

 

وی ادامه داد: مجموع فعالیت‌ها و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی با تکیه بر اعتبارات می‌چرخد، بنابراین توجه بیشتر همکاران ما به سمت جلب منابع است.

 

معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: برای این امر باید از جایگاه موثر ائمه جمعه برای ترغیب خیران به مشارکت در برنامه‌های کتابخانه‌ها، تشویق مردم به امر مطالعه و کتابخوانی و حمایت از کتابداران و جلب نظر مسئولان برای این امر استفاده کرد.

 

وی با تاکید بر آغاز امر مطالعه از سنین کودکی گفت: ما برای آموزش خانواده‌ها چند برنامه تشویقی را تهیه کرده‌ایم تا بچه‌ها از کودکی به امر مطالعه روی آورند. واحدی تصریح کرد: در سند ششم توسعه نیز به دنبال این هستیم تا آموزش و پرورش را ملزم به راه‌ اندازی کتابخانه‌های آموزشی در تمام مدارس کنیم. وی عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و 200 کتابخانه در سطح کشور داریم، اما باید فرهنگ مطالعه را در جامعه رشد داد.