کد خبر: 18834
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 بهمن 1393 - 11:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه اندازی 5 باب کتابخانه عمومی توسط خیرین زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از فعالیت پنج باب کتابخانه عمومی خیر ساز در سطح استان زنجان خبر داد.
راه اندازی 5 باب کتابخانه عمومی توسط خیرین زنجان

 

به گزارش لیزنا، بیست و ششمین جلسه گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی صبح امروز در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار شد. در ادامه سلسله نشست‌های گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، این جلسه با موضوع مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی با حضور کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به آمار و عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان، گزارش مختصری از فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره کل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ارائه کرد. محمد ربیع احمدخانی اظهار داشت: در راستای توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی و گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در سطح استان زنجان صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های تخصصی در حوزه مطالعه و کتابخوانی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌ های گذشته و برپایی جلسات معرفی و نقد و بررسی کتاب در گروه‌های 9 گانه عصر کتاب افزود: جلسات نقد و بررسی کتاب از شهریور ماه سال 83 با عنوان عصر کتاب با حضور نویسندگان و مترجمان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان سپس به تجهیز بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان در راستای جذب کودکان به محیط کتابخانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و آشنایی و جذب آنها به کتابخانه‌ها فعالیت‌های فوق برنامه مختلفی اعم از قصه گویی، حافظ خوانی و.... در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

 

وی در ادامه به فعالیت کتابخانه‌های عمومی خیرساز استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: در استان زنجان تعداد پنج باب کتابخانه عمومی توسط خیرین ارجمند راه‌اندازی شده و به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است. احمدخانی در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید صاحب نظر زمینه رشد و ارتقای سطح علمی و کاری کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی فراهم شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: