کد خبر: 18835
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 بهمن 1393 - 11:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخوانی در رأس مباحث تربیتی

امام جمعه کرمان گفت: متاسفانه آمار مطالعه در کشور بسیار پایین است و باید راهکاری برای وضعیت کنونی کتابخوانی در جامعه اندیشیده شود.
کتابخوانی در رأس مباحث تربیتی

 

به گزارش لیزنا، آیت‌الله سید یحیی جعفری صبح امروز در دیدار با معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ابراز تاسف از آمار پایین مطالعه در کشور گفت: نخستین کاری که باید در کشور ما انجام شود، ارائه راهکاری از سوی اهل بصیرت و فرهنگ برای وضع کنونی کتابخوانی است.

 

وی ادامه داد: باید کاری کرد، افراد از روی میل و رغبت مطالعه داشته باشند، اگر نهاد خانواده باسواد، آگاه و دارای فهم و درک صحیح باشد، از دوران کودکی به مطالعه فرزندان تاکید می‌کنند. امام جمعه کرمان تصریح کرد: همانگونه که احترام به والدین را به فرزندان‌مان آموزش می‌دهیم، کتابخوانی را هم باید در راس مباحث تربیتی خود داشته باشیم.

 

وی افزود: خانواده‌ها در حد بسیار کم برای ترغیب فرزندان به کتابخوانی تلاش دارند ما در مورد تربیت و تعلیم فرزندان‌مان صحبت می‌کنیم اما مسئله مهم کتاب را به صورت خاص نمی‌بینیم. نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمان گفت: در آموزش و پرورش هم آن تحولی را که در امر مطالعه و کتابخوانی انتظار می‌رفت به وجود نیامده است.

 

وی با تاکید بر توجه به مطالعه مفید تصریح کرد: تحول اساسی در مورد مطالعه و انتخاب کتاب مفید باید محقق شود تا دچار گمراهی و درک غلط نشویم. جعفری ارائه برنامه‌ های تشویقی را در امر مطالعه موثر دانست و ادامه داد: همه آنچه امروز از فرهنگ و ادب، علم و دانش در اختیار بشر قرار دارد به وسیله کتاب و زحمات علمای بزرگ گذشته است. وی گفت: از هر وسیله‌ای نمی‌توان برای کسب آگاهی و دانش بهره برد اگرچه تکنولوژی امکان مطالعه را به روش‌های گوناگون ایجاد کرده است اما کتاب را هیچ‌گاه نباید به فراموشی سپرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: