کد خبر: 18839
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 بهمن 1393 - 14:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نوشتن، فرصت ارتباط دوباره انسان با جهان پیرامون

هوشنگ مرادی کرمانی گفت: نوشتن، فرصت ارتباط دوباره انسان با اشیاء، طبیعت، آدم ها و جهان پیرامون را فراهم می کند.
نوشتن، فرصت ارتباط  دوباره انسان با جهان پیرامون

 

به گزارش لیزنا خالق «قصه های مجید» نوشتن خاطرات را نخستین گام نویسندگی دانست و گفت: مواجهه هر انسان با موضوعات پیش رو، متفاوت است و آثار نویسندگان مختلف، حاصل برداشت ها ی متنوع آنان از موقعیت های زندگی است. به همین دلیل خواندن خاطرات هر شخص، جذابیت خاص خود را دارد.

 

نویسنده «شما که غریبه نیستید» با اشاره به خاصیت درمانی نوشتن  (نگارش درمانی)  بر رشد کیفیت سلامت روح نویسنده گفت: درد دل کردن با کاغذ سفید، بهترین روش برون ریزی است. نویسنده با چشم و گوش و اعصاب خود، اتفاقات و وقایع محیط را می بیند، می شنود و متاثر می شود؛ سپس با نوشتن درباره رویدادها به باز تعریف آن ها می پردازد؛ این گونه است که باری از دوشش برداشته می شود.

 

مرادی کرمانی، صمیمیت و صداقت در روایت واقعه را از اساسی ترین دلایل ماندگاری یک اثر خاطره نویسی دانست و ادامه داد: نویسنده یک اثر خاطره نویسی باید وقایع را همان گونه که اتفاق افتاده نقل کند و از اغراق و قضاوت غیر منصفانه درباره افراد و رویدادها بپرهیزد.

 

خالق «مربای شیرین» ضمن اشاره به اهمیت نگاه هنرمندانه به وقایع روزمره در محیط کار و زندگی گفت: همه ما در طول روز با اتفاقات زیادی مواجه می شویم؛ که آسان از کنار آن ها می گذریم. نوشتن، فرصت ارتباط دوباره انسان با اشیا، طبیعت، آدم ها و جهان پیرامون را فراهم می کند.

 

وی یادآور شد: کتابداران در هر روز، شاهد وقوع اتفاقات زیاد  و رفت و آمد افراد بسیاری در محل کتابخانه هستند؛ که سوژه های مناسبی برای خاطره نویسی محسوب می شوند.

 

مرادی کرمانی با اشاره به اهمیت راه اندازی جشنواره خاطره نویسی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر  ایجاد انگیزه نویسندگی در مخاطبین گفت: یکی از بهترین روش های آغاز نویسندگی، ثبت خاطرات است. این جشنواره می تواند شروع مناسبی برای نویسندگان آینده باشد تا با ثبت خاطرات خود از فضای مطالعه، به تعریف جدیدی از آن دست یابند و  نویسندگی را تمرین کنند.

 

گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اهالی کتابخانه ها، امروز (30 بهمن) است. علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir، اطلاعات بیشتری در باره محورهای این جشنواره، همچنین روش ارسال آثار به دست آورند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: