کد خبر: 18945
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 اسفند 1393 - 15:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تصمیم گیری برای کتابخانه ها در انجمن

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: جلسات انجمن، مرجع تصمیم گیری در خصوص فعالیت های کتابخانه های عمومی است.  
تصمیم گیری برای کتابخانه ها در انجمن

 

معاون سیاسی- امنیتی استاندار هرمزگان: ارائه راهکار برای بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی

 

به گزارش لیزنا، بهروز اکرمی معاون سیاسی- امنیتی استاندار هرمزگان در جلسه ای که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان و اعضاء انجمن کتابخانه های استان در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، به اهمیت انجمن و همچنین ارائه راهکار برای بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در سال جاری بیان کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی، مرجعی برای تصمیم گیری در خصوص فعالیت کتابخانه ها و ارائه راهکار جهت بهبود وضعیت فعلی است و باید فرمانداران نیز آن را مهم شمرده و نسبت به تشکیل جلسات اقدام نمایند.

 

وی افزود: نباید فقط یک دستگاه اجرایی را متولی توسعه و گسترش فرهنگی مطالعه و کتابخوانی دانست بلکه باید تمام ادارات در این راستا همکاری کنند.

 

بهروز اکرمی با اشاره به اینکه مردم مشتاق به اهداء کتاب هستند، تاکید کرد: سنت اهداء کتاب سنت پسندیده ای است که همواره شهروندان نیز از آن استقبال می کنند و با اطلاع رسانی گسترده و تبلیغات لازم می توان از این ظرفیت بهره خوبی برد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان، در ادامه سخنان خود گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان همانند هفته کتاب برنامه ای جهت دریافت کتابهای اهدائی مردم و حتی کتاب های مازاد سایر ادارات داشته باشد و در این خصوص اطلاع رسانی شایسته صورت گیرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان: سامان دادن به کتابخانه های غیرفعال روستاها، در اولویت

 

در ادامه محسن زینعلی تختی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مصوبات جلسه  قبل اظهار کرد: با توجه به وضعیت پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی و فراهم کردن زمینه دسترسی بیشتر شهروندان به منابع مطالعاتی، سامان بخشیدن کتابخانه های غیر فعال روستاها یا ادارات اهمیت زیادی دارد.

 

وی تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، تعدادی از ادارات در محل کار خود کتابخانه دارند اما این کتابخانه، ساز و کار تخصصی ندارد و عموم مردم نمی توانند از آن استفاده کنند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد: بنا داریم این کتابخانه ها را احیاء کرده تا مورد استفاده پرسنل همان سازمان قرار گیرد و در صورت امکان، سایر شهروندان نیز به برخی از آن منابع دسترسی پیدا کنند.

 

زینعلی تختی با اشاره به تفکیک جلسات نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی بیان کرد: امیدواریم در آینده تمامی جلسات به صورت مجزا برگزار گردد تا در انجمن موضوعات زیر ساختی کتابخانه ها مورد بحث قرار گیرد و در جلسات نهضت مطالعه مفید راهکارهای گسترش فرهنگ مطالعه ارائه گردد.

برچسب ها :
کتابدار سمنان
|
Iran
|
1393/12/06 - 13:59
1
6
من نمیفهمم مگه ادارات دیگه توی جلساتشان از کتابدارها دعوت میکنند و نظر میخوان که انجمن کتابخانه باید نظر بقیه روسای ادارات را برای اداره کتابخانه عمل کند چرا باید مثلا رئیس شبکه بهداشت و درمان برای کتابخانه نظر بدهد خیلی بلدن اداره خودشان را آباد کنند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: