تصمیم گیری برای کتابخانه ها در انجمن

 

معاون سیاسی- امنیتی استاندار هرمزگان: ارائه راهکار برای بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی

 

به گزارش لیزنا، بهروز اکرمی معاون سیاسی- امنیتی استاندار هرمزگان در جلسه ای که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان و اعضاء انجمن کتابخانه های استان در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، به اهمیت انجمن و همچنین ارائه راهکار برای بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در سال جاری بیان کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی، مرجعی برای تصمیم گیری در خصوص فعالیت کتابخانه ها و ارائه راهکار جهت بهبود وضعیت فعلی است و باید فرمانداران نیز آن را مهم شمرده و نسبت به تشکیل جلسات اقدام نمایند.

 

وی افزود: نباید فقط یک دستگاه اجرایی را متولی توسعه و گسترش فرهنگی مطالعه و کتابخوانی دانست بلکه باید تمام ادارات در این راستا همکاری کنند.

 

بهروز اکرمی با اشاره به اینکه مردم مشتاق به اهداء کتاب هستند، تاکید کرد: سنت اهداء کتاب سنت پسندیده ای است که همواره شهروندان نیز از آن استقبال می کنند و با اطلاع رسانی گسترده و تبلیغات لازم می توان از این ظرفیت بهره خوبی برد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان، در ادامه سخنان خود گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان همانند هفته کتاب برنامه ای جهت دریافت کتابهای اهدائی مردم و حتی کتاب های مازاد سایر ادارات داشته باشد و در این خصوص اطلاع رسانی شایسته صورت گیرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان: سامان دادن به کتابخانه های غیرفعال روستاها، در اولویت

 

در ادامه محسن زینعلی تختی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مصوبات جلسه  قبل اظهار کرد: با توجه به وضعیت پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی و فراهم کردن زمینه دسترسی بیشتر شهروندان به منابع مطالعاتی، سامان بخشیدن کتابخانه های غیر فعال روستاها یا ادارات اهمیت زیادی دارد.

 

وی تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، تعدادی از ادارات در محل کار خود کتابخانه دارند اما این کتابخانه، ساز و کار تخصصی ندارد و عموم مردم نمی توانند از آن استفاده کنند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد: بنا داریم این کتابخانه ها را احیاء کرده تا مورد استفاده پرسنل همان سازمان قرار گیرد و در صورت امکان، سایر شهروندان نیز به برخی از آن منابع دسترسی پیدا کنند.

 

زینعلی تختی با اشاره به تفکیک جلسات نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی بیان کرد: امیدواریم در آینده تمامی جلسات به صورت مجزا برگزار گردد تا در انجمن موضوعات زیر ساختی کتابخانه ها مورد بحث قرار گیرد و در جلسات نهضت مطالعه مفید راهکارهای گسترش فرهنگ مطالعه ارائه گردد.