کد خبر: 18946
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 اسفند 1393 - 16:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بیست و هفتمین،جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز

  بیست و هفتمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه  ساز استان خراسان رضوی در کتابخانه عمومی شهرستان مشهد برگزار شد.
بیست و هفتمین،جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز

 

 ظرفیت فراموش شده کتابداران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانه سازی

 

به گزارش لیزنا، در این جلسه  نیک پرور، عضو هیأت امنای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان که از مدیران سابق مجموعه کتابخانه های استان خراسان در قبل و بدو انقلاب بود، گفت: توجه به ظرفیت کتابداران می تواند سرعت فرهنگ اهدای کتاب و کتابخانه سازی را در جامعه با رشد چشمگیری افزایش دهد.

نیک پرور در ادامه سخنان از پیشنهاد تشکیل انجمن اولیاء و کتابداران به عنوان  یکی دیگر از راههای تحقق افزایش فرهنگ اهدای کتاب و احیای فرهنگ مطالعه در کنار توجه به ظرفیت کتابداران اشاره کرد.

 

وی همچنین از مرکز مبادله کتاب صلواتی مادر که که از سال 86 با هدف اهدای کتاب به مراکز خیریه ها، پرورشگاهها، آموزشگاهها و مساجد، فعالیت دارد، خبر داد.

 

ظرفیت روزنامه شهرآرا و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر برای جذب خیرین کتابخانه ساز در مشهد مقدس


محمد حسین جهانبخش عضو هیأت امنای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و عضو شورای شهر مشهد مقدس در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخانه سازی و فعالیت های انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گفت: استفاده از ظرفیت روزنامه  وزین  شهرآرا و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر که در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری مشهد مقدس می باشد می تواند به عنوان یک گزینه مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

ظرفیت تبلیغی ائمه جماعت و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ وقف و کتابخانه سازی


حکاک، از دیگر اعضای هیأت امنای خیرین کتابخانه ساز استان، از پیشنهادی ویژه در این جلسه خبرداد و گفت : حضور ائمه جماعت و ائمه جمعه در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز می تواند موجب رشد و ارتقای سطح اطلاع رسانی فعالیت های انجمن خیرین کتابخانه ساز در جامعه را به ارمغان بیاورد.

 

اعلام آمادگی آموزش و پرورش در انجام فعالیت های فرهنگی مشترک

منصوریان عضو هیئت امنای خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی و معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اعلام آمادگی جهت تعامل بیشتر با اداره کل کتابخانه های عمومی استان از انعقاد تفاهمنامه در برگزاری برنامه های کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و خانواده های آنان بصورت هماهنگ و مشترک خبر داد و گفت: برای جلوگیری از انجام فعالیت های موازی و ساماندهی فعالیت های فرهنگی مشترک آماده انجام هرگونه فعالیت مشترک هستیم.

 

قداست کتاب باید حفظ شود

میرزائیان عضو هیئت امنای انجمن خیری کتابخانه ساز استان در این جلسه گقت: شهرداریها باید در ساخت المان های شهری و توجه به نامگذاری معابر و میادین شهری قداست کتاب را به عنوان یک اصل حفظ نمایند.

 

انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی کانون جوشش فکر و اندیشه
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ضمن قدرشناسی از حضور اعضای هیئت امنای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان در این جلسه، گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز استان کانون جوشش فکر و اندیشه است و این خود می تواند به عنوان یک اهرم حرکت  رو به جلو برای جبران عقب افتادگی های استان در حوزه  کتاب و کتابخوانی قلمداد گردد.

اکبری راه برون رفت از عقب افتادگی کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی برای استقبال از سال 2017 که قرار است مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود را اهتمام خیرین کتابخانه ساز به حوزه کتاب و کتابخوانی و تحقق سهم نیم درصد درآمد شهرداریها اعلام کرد.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/05 - 16:38
0
1
با سلام
یک ده آباد به از صد شهر خراب
جابجا کتابخانه زدن هیچ دردی رو دوا نمیکنه؛ اکثر کتابخانه ها اسما کتابخانه هستند
نه قفسه ای نه کتابی...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: