بازدید سرزده دبیرکل نهاد از کتابخانه های اراک

 

به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه محمد هادی ناصری، مدیرکل روابط عمومی، صبح امروز ششم اسفند در هفتمین سفر استانی خود، میهمان سرزده کتابخانه های اراک شد.


وی ضمن حضور در اداره کل کتابخانه های استان مرکزی، و گفتگو با کارشناسان ستادی اداره کل این استان، سفر خود را با  بازدید از کتابخانه استاد ابراهیم دهگان و گفتگو با کتابداران این کتابخانه پی گرفت.


گفتنی است، کتابخانه استاد دهگان، که به لحاظ جغرافیایی در غرب شهر اراک قرار گرفته است، مرکز نگهداری نسخ خطی نفیس استان مرکزی محسوب می شود.


سفر دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بازدید سرزده ایشان از کتابخانه های شهید زراسوند، کتابخانه شماره یک، کتابخانه دکتر حصیبی، کتابخانه حجت الاسلام میر جعفری، کتابخانه امام علی (ع)، و کتابخانه امام حسین (ع) ادامه یافت. وی در فضایی صمیمانه با کتابداران این کتابخانه ها به گفتگو نشست و از آنان خواست تا مشکلات خود را با وی در میان بگذارند.


مختارپور همچنین نظر کتابداران را در خصوص کیفیت منابع ارسالی، وضعیت نشریات و منابع پر مخاطب، جویا شد؛ کمبود نیرو و اداره کتابخانه به صورت تک شیفت، کمبود منابع موجود با درخواست متقاضیان، از مشکلاتی بود که از سوی کتابداران این استان مطرح شد.