آغاز داوری نهایی جشنواره خاطره نویسی کتابداران

به گزارش لیزنا اله یاری  گفت: آخرین مرحله داوری  آثار ارسالی از روز چهارشنبه 6 اسفند ماه آغاز شده و هیات داوران با تعیین شاخصه های گزینش آثار و امتیازدهی به آن، در حال بررسی خاطرات دریافتی شرکت کنندگان این دوره هستند.


وی با توجه به اتمام مرحله نخست داوری در روز سه شنبه 5 اسفند ماه، به معرفی هیات داوران مرحله نهایی جشنواره پرداخت و گفت: اعضای هیات داوران دومین دوره مسابقه خاطره نویسی شامل دکتر محسن پرویز، جهانگیر خسروشاهی، جواد محقق، حجت الاسلام محمد رضا واحدی، بلقیس سلیمانی و راضیه تجار است.


معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور استقبال مخاطبین از این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در این دوره، مجموعا تعداد 4150  اثر، توسط دبیرخانه جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه ها دریافت شده؛ که 1739 اثر به وسیله ایمیل و 2414 اثر نیز توسط پست ارسال شده است.


اله یاری با اشاره به پایان دوره نهایی ارزیابی آثار توسط هیات داوران در اواسط هفته آینده اظهار داشت: از برگزیدگان این دوره از مسابقات خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه ها در روز 17 اسفند ماه سال جاری و همزمان با آیین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تقدیر خواهد شد.
وی یادآور شد: آثار کتابداران در این دوره، 9 موضوع مرتبط با کتابدار، کتابخانه و مطالعه را در بر می گیرد؛ که شامل «کودکان و نخستین تجربه های برخورد با کودک»، «اندیشمندان و نویسندگان در کتابخانه»، «کتابدار به عنوان مشاور امین»، «ارزشمندترین تجربه کاری»، «کتابداران و خیرین کتابخانه ساز»، «اهدای کتاب»، «کتابداران و جایگاه شغلی، اجتماعی»، «کتابداران و دنیای مجازی» و «کتابدار و خانواده» است.


محور آثار ارسالی اعضای کتابخانه ها نیز در قالب 4 موضوع «نخستین تجربه حضور»، «وقایع و اتفاقات جالب»،«دوستان کتابخانه» و «من و کتابدار" به دبیرخانه ارسال شده است.