کد خبر: 18974
تاریخ انتشار: شنبه, 09 اسفند 1393 - 08:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ساخت بزرگ ترین کتابخانه گیلان در آستارا

بزرگترین کتابخانه عمومی غرب استان گیلان با مساحت 2 هزار متر مربع، در آستارا به بهره برداری رسید.  
ساخت بزرگ ترین کتابخانه گیلان در آستارا

 

به گزارش لیزنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در خصوص اهمیت تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان، گفت: بزرگترین کتابخانه عمومی غرب گیلان در آستارا به بهره ‌برداری می‌‌رسد.

 

امیر محمدپور گیلانی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی شهرستان آستارا،  با شهردار این شهر نیز دیدار و گفتگو کرد.

 

وی با بیان اینکه نگاه جدی مسئولان شهرستان آستارا به کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: یقیناً نگاه ویژه مسئولان شهرستان در رسیدن به اهداف فرهنگی تاثیر بسزایی دارد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به نگاه جدی مسئولان شهرستان آستارا به تقویت زیرساخت‌های مطالعه این شهرستان، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به عزم جدی و مدیریت جهادی مسئولان دارد.

 

محمدپور تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نه چندان دور، کتابخانه‌هایی پویا و در شأن مردم فرهنگ ‌دوست گیلان داشته باشیم و بتوانیم با مشارکت عمومی، شاخص مطالعه را در استان بیش از گذشته ارتقاء دهیم.

 

شهردار آستارا: ظرفیت این شهرستان در حوزه کتابخوانی ایجاب می کند کتابخانه های بیشتری  در شهرستان احداث شود

 

در ادامه، شهردار آستارا با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در این شهرستان گفت: آستارا از دیرباز مهد فرهنگ و تمدن در کشور و حتی خاورمیانه بوده و همواره از این حیث به خود می‌بالد.

 

وی با اشاره به اینکه توسط شهرداری آستارا بزرگترین کتابخانه عمومی غرب گیلان در آستارا به بهره‌‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: این کتابخانه عمومی 2 هزار مترمربعی استاندارد در مجموعه فرهنگی، تجاری و ورزشی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

علی کوهی افزود: ظرفیت بالقوه این شهرستان در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاب می‌کند که  کتابخانه هایی بیشتر و بهتری در شهرستان آستارا احداث شود.

 

وی همچنین از اختصاص یک طبقه از مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی و تجاری شهر آستارا در محل سابق کتابخانه عمومی این شهرستان (سینمای سابق) به مساحت 2 هزار متر مربع برای ایجاد کتابخانه عمومی استاندارد آستارا به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی غرب استان گیلان خبر داد و گفت: این کتابخانه با اعتبارات شهرداری آستارا احداث و به شهروندان فرهنگ دوست اهدا می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: