کد خبر: 19133
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 اسفند 1393 - 12:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ثبت نامی که ثبت نام نبود

  ثبت نام آنلاین در کتابخانه های عمومی  یکی از خدمات الکترونیکیِ آنها برای کاربران است، لذا بر آن شدیم تا با ثبت نام اینترنتی در کتابخانه عمومی، از این خدمات بهره مند شویم.
ثبت نامی که ثبت نام نبود

 

 خبرنگار لیزنا، مراحل ثبت نام در کتابخانه های عمومی به شیوه آنلاین را بررسی کرده است، و مراحل و مسائلی که در این مسیر ایجاد شده را شرح داده که شاید خواندن گزارش او برای شما هم جالب باشد.

 

ثبت نام در نزدیک ترین  کتابخانه عمومی به محل سکونت

 

شنیده بودم کتابخانه های عمومی از ثبت نام به شیوه سنتی دست کشیده و ثبت نام در آنها به شیوه کاملاٌ الکترونیک و آنلاین انجام می شود. از شنیدن این خبر خوشحال شدم، چون با توجه به  ساعت کاری ام که تمام روز مرا پُر می کند و از آنجا که دسترسی به اینترنت در محل کار مقدور است، از ثبت نام اینترنتی استقبال کردم و برای ثبت نام  وارد سایت http://www.samanpl.ir  شدم و نزدیک ترین کتابخانه به منزل را انتخاب کردم.

 

کامل نبودن لیست اسامی کتابخانه های عمومی در سایت ثبت نام

 

پس از تکمیل فرم عضویت در سایت، با کتابخانه عمومی مورد نظر، تماس گرفتم و تلفنخانه، تماس را به مسئول کتابخانه وصل کرد، مسئول مربوطه، با لحن محترمانه  در رابطه با چگونگی دریافت کارت عضویت در کتابخانه، از من پرسید: کِی برای عضویت در سایت، ثبت نام کرده اید؟

 

پاسخ دادم: همین امروز صبح، مسئول کتابخانه در جواب گفت: برای تکمیل عضویت در این کتابخانه، باید همراه با کارت ملی و یک قطعه عکس، به کتابخانه مراجعه کنید. هزینه عضویت عادی در کتابخانه 3 هزار تومان و عضویت ویژه نیز 8 هزار و 700 تومان است. ساعت کاری کتابخانه از ساعت 8 صبح تا 8 شب است، شما امروز می توانید برای تکمیل ثبت نام بیایید؟

 

در پاسخ گفتم: متاسفانه امروز نمی توانم به کتابخانه بیایم، اما فردا حتماً همراه با مدارکم، مراجعه می کنم.

 

فردای آن روز، به کتابخانه مراجعه کردم، پس از مراجعه به کتابخانه ، و توضیح در مورد اینکه به صورت آنلاین، برای عضویت در کتابخانه، ثبت نام کرده ام، مسئول مربوط به ثبت نام گفت:

 

این کتابخانه مربوط به سازمان فرهنگی، هنری شهرداری است و ما ثبت نام آنلاین نداریم، آن سایت مربوط به نهاد کتابخانه های عمومی است و به کتابخانه های شهرداری ارتباطی ندارد، اگر تمایل دارید می توانید الان در کتابخانه ثبت نام کنید.

 

اما تصمیم من این بود که در یکی از کتابخانه های نهاد ثبت نام کنم تا بتوانم از کل کتابخانه های نهادی کتاب به امانت بگیرم. ثبت نام در کتابخانه های شهرداری هم ایده خوبی است، اما من برای ثبت نام در کتابخانه های نهاد، دلیل خودم را داشتم.

 

تماس با مسئول ثبت نام آنلاین در سایت سامانه مدیریت کتابخانه عمومی کشور

 

با شماره ای که مربوط به تماس با مسئولان سامانه سامان بود، تماس گرفتم و مسئول مربوط در پاسخ به سوال من در رابطه با چگونگی اصلاح نام کتابخانه و اینکه من به دلیل هم نام بودن کتابخانه نهاد با کتابخانه مربوط به سازمان فرهنگی، هنری شهرداری اشتباه کردم، با حوصله  به دنبال نزدیک ترین کتابخانه نزدیک به منزل ما گشت و چند کتابخانه را معرفی کرد و گفت: سه کتابخانه در محدوده سکونت شما، به صورت مشارکتی، توسط نهاد کتابخانه های عمومی و سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران اداره می شوند اما هنوز اسم آن سه کتابخانه وارد لیست سامانه مدیریت نشده، ان شاء ا... تا سال آینده حتماً اسمشان وارد لیست می شود.

 

در هر صورت شما می توانید در هر کدام از این کتابخانه ها ثبت نام کرده و از این کتابخانه ها که نزدیک به منزل شماست استفاده کنید.

 

مشکل از اینجا ناشی شده بود که لیست اسامی کتابخانه های نهاد در سامانه مدیریت کتابخانه ها، کامل نبود و هنوز نام بسیاری از کتابخانه ها وارد آن لیست نشده بود.

 

 

ثبت نام، همچنان به شیوه سنتی است

 

از آنجا که در سایت مربوط به عضویت آنلاین در کتابخانه ها، به اشتباه در کتابخانه ای در نقطه ای دور ثبت نام کرده بودم،  باید برای تکمیل ثبت نام  به کتابخانه مربوطه می رفتم تا مراحل ثبت نام را کامل کرده و کد کاربری در سایت را نیز فعال کنم.

 

پس از ورود به کتابخانه، در مورد ثبت نام آنلاین در سایت مدیریت کتابخانه ها، و اینکه الان برای تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کارت عضویت آمده ام، توضیح دادم. اما خانم مسئول ثبت نام، ظاهراً از این شیوه ثبت نام اطلاعی نداشت، چون در جواب من گفت: این روش ثبت نام هنوز به ما ابلاغ نشده، احتمالاً سال آینده، این شیوه اجرا می شود.

 

چاره دیگری نبود جز دنبال کردن مراحل ثبت نام به شیوه سنتی. پس از پرداخت 5 هزار و 500 تومان، رسید وجه (برای صدور کارت عضویت) را دریافت کرده، 1 قطعه عکس نیز تحویل دادم تا کارت عضویت صادر شود.

 

مسئول مربوطه گفت: اسکن عکس و صدور کارت، چند روزی زمان می برد، شما 3-2 روز دیگر برای دریافت کارت عضویت به کتابخانه مراجعه کنید.

 

جالب بود، تا حالا نمی دانستم که اسکن یک قطعه عکس، چند روز زمان می برد! با این حال از این خوشحال بودم که بالاخره بعد از دریافت کارت عضویت در کتابخانه، می توانم از تمام کتابخانه های عمومی تهران، استفاده کنم.

 

با خودم گفتم،  زمانی که امکان ثبت نام به شیوه آنلاین وجود ندارد، لیست اسمی کتابخانه های سایت هنوز تکمیل نیست، کتابدارهای کتابخانه ها، هنوز اطلاع دقیقی از ثبت نام آنلاین ندارند و مسئول ثبت نام آنلاین در سایت ثبت نام، نیز اطلاعات صحیحی به کاربر نمی دهد، چه دلیلی داشته که صحبت از ثبت نام کاملاً مکانیزه و آنلاین، در کتابخانه ها بشود؟

 

شاید هنوز برای ما زود است که همه کارهایمان را بتوانیم به شیوه آنلاین و اینترنتی انجام دهیم. شاید عادت کردن به شیوه سنتی اجرای کارها، ما را به این شیوه، وفادار کرده و مانع می شود از اینکه بتوانیم وقت و دقت بیشتری برای رسیدگی به کار ارباب رجوع، به شیوه واقعاً آنلاین، اختصاص دهیم.

 

 

پیوست گزارش، ارجاع به گفتگو با مدیرکل فناوری اطلاعات

 

به دنبال این گزارش، در پی ریشه یابی مشکلات موجود در سیستم کتابخانه های عمومی برآمدیم، خبرها و گزارشات قبلی را مرور کردیم و از بین آنها، خبر مربوط به ایجاد سیستم یکپارچه کتابخانه های عمومی را یافتیم که در گفتگو با مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی و در راستای کسب استقلال از سایر شرکتها، مطرح شده بود.

 

در ابتدای گفتگو، لیلی هاشمی، مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی گفته بود: از سال ۸۶ اجرای طرح جامع فناوری اطلاعات در کتابخانه های نهاد در برنامه های اجرایی قرار گرفت. هدف اصلی این طرح مکانیزاسیون کتابخانه ها ، ارائه خدمات متنوع الكترونيكي و ارتقای مطالعه مفید در کشور است. با موفقیت این طرح می توانیم سیستمی یکپارچه در سطح کشور داشته باشیم و به هیچ شرکتی نیز وابسته نخواهیم بود.

 

 

از آن تاریخ تا امروز، 18 ماه می گذرد و هنوز از مکانیزه شدن کامل کتابخانه ها، ارائه خدمات متنوع الکترونیکی خبری در دست نیست، شیوه کار این سیستم جدید و کتابخانه های عمومی نیز که گفته می شد با استفاده از سیستم جدید (سامان)، روند فعالیتهایشان بهبود خواهد یافت، ظاهراً تغییر زیادی نکرده و هنوز جای کار دارد.

 

البته نمی توان قضاوت کاملی روی این سامانه داشت. متاسفانه امکان عضویت برایمان فراهم نشد که بتوانیم گزارش کاملی از خدمات قابل ارائه را منتشر نماییم. اما نکته حائز اهمیت، عدم ارائه خدمات در سامانه سامان در یکی از کتابخانه های شهر تهران است که در فهرست کتابخانه های متصل به سامان نیز وجود دارد.

 

 

برچسب ها :
عضو کتابخانه
|
Iran
|
1393/12/28 - 06:38
7
5
برام جالبه نظرات کتابدارا، این مشکل رو منم داشتم ولی مثل اینکه کلا کتابدارا نمیخوان مشکلی رو حل کنن و به جای اینکه بپرسن و بررسی کنن، تو ذهنشون اینه که داره برعلیه شون توطئه میشه، مثل وقتی که میرم کتابخونه و پیشنهادی هم دارم سریع گارد میگیرن،درهرحال امیدوارم که به حرفها اهمیت بدید نه اینکه مزاجعه کننده رو دشمن خودتون بدونید
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1393/12/27 - 10:26
1
5
سلام
من به دلایلی دارم از کتابخونه میرم و الان ناراحتم که دارم میرم چون واقعا پیشرفت شگرفی تو همه قسمتهای کتابخونه رخ داده الان خیلی سیستم بهتر از قبل شده کتابدارها به راحتی کارهاشونو انجام میدن سامان واقعا نرم افزار خوبیه لیزنا جون عیب الکی براش درست نکن.
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/21 - 15:10
1
18
دوست عزیز و گرامی
سلام
صبر و حوصله شما در انجام گزارش جای تحسین دارد اما چندین نکته را باید در نظر گرفت . چراکه به نظر می رسد خدای ناکرده این گزارش از تعصب به دور نباشد.
1- زمانی که گزارش فوق را مطالعه کردم، متوجه شدم با اطلاعاتی که بنده دارم مغایرت دارد به همین منظور ابتدا به عنوان یک مراجعه کننده به سایت وارد شدم و فرم درخواست عضویت را باز کردم. لیست کتابخانه های شهر خودمان را نگاه کردم. لیست کامل بود. در شهر ما 26 کتابخانه نهادی و حدودا همین تعداد کتابخانه مشارکتی است. تمامی 26 کتابخانه نهادی موجود بود و حتی یک کتابخانه مشارکتی هم در آنجا وجود نداشت.
دوستدار کتاب
|
United States
|
1393/12/21 - 15:08
2
18
سامان واقعا امور نرم افزاری کتابخانه ها را سامان داده است و بنده از کلیه دست اندرکاران تهیه نرم‌افزار سامان بسیار سپاسگزارم که زحمات زیادی را در راه تولید و راه اندازی این نرم‌افزار متحمل شده اند و توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم .امیدوارم چنین اقدامات مثبتی در نهاد تداوم یابد .
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/21 - 14:20
20
2
کتابداران عزیز درست است که این نرم افزار از نرم افزارهای قبلی نهاد به روزتر و بهتر است اما باید واقعیت را قبول کرد
قسمت عضویت آنلاین نرم افزار به خوبی سایر بخش های آن نیست
تعصب به خرج ندهید گزارشگر لیزنا درست نوشته اند
ممنون بابت تذکرشان
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/12/21 - 14:44
قسمت عضویت آنلاین سامان هیچ ایرادی ندارد . خیلی ها از این طریق عضو کتابخانه شده اند و در واقع آمار عضویت را بالا برده است . مراجعه حضوری به کتابخانه هم به عنوان آخرین مرحله تدبیر درستی است و کاملا لازم است .
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/21 - 14:19
0
15
دوست عزیز طبق معمول همه ی کاسه کوزه ها رو سر کتابدارنشکنید
گاهی اوقات ممکن است حجم مراجعه کننده و تک نفره بودن کتابدار در شیفت او را مجبور می کند که تحویل کارت را به چند روز دیگرموکول کند والا خود ثبت نام و اسکن و غیره کمتراز 5 دقیقه وقت نمی خواهد
ضمنا خودتون هم خیلی بدقت بودید که اینهمه اسم کتابخانه ی نهادی رو گذاشتید و سراز شهرداری درآوردید ،
درپایان به هرحال برای تکمیل ثبت نام باید به کتابخانه مراجعه شود و هر کتابخانه ای هم که ثبت نام می کردید می توانستید از همه ی کتابخانه های نهاد استفاده کنید.
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/21 - 13:52
7
23
لیزنا و اهالیش عمدا اینجور مطالب را می گذارند که فقظ بازدیدکننده و کامنت داشته باشند...
امثالش قبلا هم زیاد بوده است
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/12/21 - 14:52
ببخشید
اشتباه لایک کردم
می خواستم منفی بدم
چشم ها را باید شست
|
United States
|
1393/12/21 - 12:52
2
20
اگر بخواهیم دستاوردهای نهاد را نام ببریم ، یکی از بهترین و مهمترین دستاوردهای نهاد تهیه نرم افزار مدیریت کتابخانه سامان است که بدون کمترین هزینه و با تلاش های شبانه روزی پرسنل خود نهاد تهیه شده و کتابخانه های عمومی را از نظر نرم افزار کتابداری بی نیاز کرده ، مشکلات نرم افزارهای قبلی را ندارد و بسیار خوب هم پشتیبانی می شود .
عادل
|
Iran
|
1393/12/21 - 10:51
0
13
با سلام و احترام ، متاسفانه لیزنا نظرات را سانسور می کند . به هرحال سامان نرم‌افزار خوبی است که کارها را در کتابخانه ها بسیار تسریع کرده است . این گزارش هم به نظر من درست و کارشناسی نیست ، چون تحولی که سامان در مدیریت کتابخانه ها ، ایجاد بانک اطلاعاتی کتابخانه ها و ارائه خدمات آنلاین به اعضا به وجود آورده ، قابل انکار نیست و کار بزرگ و ارزشمندی انجام شده است که اگر منصفانه قضاوت کنیم با ایجاد این سامانه مشکلاتی که سال ها کتابداران در رابطه با نرم‌افزار کتابداری داشتند ، مرتفع شده است .
کتابدار اصفهان
|
Iran
|
1393/12/21 - 09:57
3
22
نرم افزار سامان حداقل امکانش این است که لیست کتابخانه های نهادی را بصورت کاملا دقیق دارد.
اینکه شمارا به یک کتابخانه غیر نهادی ارجاع بزند تقریبا غیرمکن به نظر می رسد.
کتابدار تنها
|
Cyprus
|
1393/12/21 - 09:18
0
13
حتما" سوژه کم آوردی ماکه تا حالا این مشکل را نداشتیم
کتابدار
|
United Kingdom
|
1393/12/21 - 09:05
2
22
به نظرم این گزارش یا از روی بی اطلاعی اینطور تهیه شده و یا از روی بی انصافی . در هر دو صورت این گزارش نادرست ، از ارزش کار بزرگی که در نهاد انجام شده و ارزش زحماتی که در راه تولید این نرم‌افزار کشیده شده کم نمی کند .
... شاید یک کتابدار
|
iran
|
1393/12/21 - 09:02
18
3
کتابخانه ها به نظر منی که از 20 سال قبل مدرک کارشناس کتابداری رو همراه خود یدک میکشم برای اداره فقط نیاز به یک کارگر مهربان، خوش برخورد، صبور، قانع و ساکت دارند نه یک کتابدار واقعی.
ضمن تشکر از عزیزانی که در این حوزه کار مضاعف تحمیل کتابداران میکنند
وبا آرزوی روزی که بالاخره کتابخانه ها بتوانند از این جزئیات گذر کنندو خود تصمیم گیرنده اقدامات حرفه و محل کار خود باشند
و امید که لیزنا این جواب رو منتشر کنه نه اینکه باز سیاست سانسور رو اعمال کنه چون واقعا خیلی سعی کردم لحنم منطقی و آروم باشه
ممنون که حوصله کرددید و زحمت خوندنشو کشیدید
... شاید یک کتابدار
|
iran
|
1393/12/21 - 09:01
16
1
بعد از آن هم که خوب نرم افزار پیام مشرق بود بودکه این نرم افزار به نظرم حتما باید نسخه های کتب را حذف میکردیم و...
و اکنون ما سامان را داریم . نرم افزاری که باز هم به عنوان نمونه ، تمامی رده ها در آن در هنگام انتقال از پیام مشرق به سامان نیاز به اصلاح با مشقت به ویژه در رده های خاص چون: 8فا ونهج البلاغه و ... غالب نشانه مولف ها که برعکس شده بود و اصلاح اونا ضمن توجه به نشانه مولف موجود در نرم افزاربا فرمت خاص مورد نظرسامانه، حتما مراجعه به نشانه مولف چاپی را هم می طلبید.
و مورد نسخه هم که باز جای خود دارد. ...: (
ادامه دارد شرمنده از این همه درازه گویی ...
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/21 - 09:00
0
26
برادر یا خواهر گرامی
اینجانب کتابداری با تجربه 21 ساله ام و در حال حاضر هم از همان سامانه استفاده نموده و درخدمت هموطنانم هستم عضویت آنلاین نه تنها مشکلی ندارد بلکه علاوه بر عضویت از متون کتابخانه هدف هم می توانید باخبر شوید در ضمن اگر مشکل تحویل عکس داشته اید این امر را می توانستید از طریق ایمیل هم به کتابخانه هدف ارسال تا بلافاصله در مشخصات شما در سامان درج گردد و اصلاً ربطی به اسکن چندین روزه نبود ضمناً کل مدت زمان عضویت حضوری و غیر حضوری 2 دقیقه بیشتر زمان نمی برد و اینجانب بعنوان کتابدار این بیان حضرتعالی را توهین به مقام کتابدار و نادیده گرفتن فعالیت صادقانه نهاد کتابخانه ها می دانم و از محضر نازنینتان می خواهم که اشتباه کتابدار ی در یک نقطه از کشور را به پای امور و سایر کتابداران نگذارید . با سپاس از شما برای اثبات مدعا لطفاً سری به آذربایجان غربی بزنید تا حقایق برایتان روشن گردد .
پاسخ ها
کتابدار آذربایجان
| Iran |
1393/12/21 - 13:50
سلام به همه کتابداران
بله مشکل این نیست که سامان این قابلیت را دارد یا نه مشکل اصول خشک مسئولان کتابخانه است که نمی گذارد دست کتابدار باز باشد حتی این امکان هم اگر نبود سایر امکانات که هست. هر چند باید گفت سامان هم بدون عیب و ایراد نبود و تازه کم کم این عیب ها را دارد رفع می کند اما باز مشکلات اساسی دارد.
... شاید یک کتابدار
|
iran
|
1393/12/21 - 08:58
13
2
نرم افزار خوبی هست
منتهی این همه تغییر در نرم افزارهای کتابخانه های عمومی جز اینکه انرژی کتابداران رو گرفته و سبب فرسودگی کتابداران می شود عملا در نوع خدمات هیچ تاثیری نداشته.
حقیر به عنوان کتابداری که سالها کار کرده ام شاید به مقاله بی ربط باشد ولی یک نمونه می آورم:
به یاد می آورم حدود سالهای 87 تا 81 ما دستی کار لیبل های کتابخانه رو تایپ میکردیم. بعد شد سیستم کاوش که این برنامه در چند مرحله توسعه یافت و به تبع ما لیبل ها رو می توانستیم با کمک این نرم افزار چاپ کنیم تاکید میکنم همراه با ذکر نسخه کتاب.
بعد از تشکیل نهاد 1383با وجود مناسب بودن نرم افزار کاوش ما در دو مرحله نرم افزار نمایه و نمایه تحت وب رو داشیم این برنامه سیاستش این بود که کتابها باذکر نسخه باشند و طبق نظر کارشناسان وقت کتابداران بخت برگشته به جای انجام وظیفه اصلی خود ماهها سرگرم تعویض لیبل کتب با نسخه شدند و...
ادامه دارد...
کارشناس
|
Iran
|
1393/12/20 - 22:18
3
28
با سلام
ابتدا لازم میدانم از تمام کسانی که این گزارش را خوانده اند دعوت کنم تا با مراجعه به سامانه ، خودشان عضویت انلاین و سپس تمام امکانات ان را بررسی کنند. نمیتوان یک کار بزرگ را تنها به علت نداشتن اطلاعات کامل توسط یک کتابدار محترم زیرسوال برد.
بسیار واضح است که این گزارش بصورت عمد و با هدف تخریب توسط این خبرنگار تهیه شده است. این نرم افزار با پژوهش های انجام شده ثابت کرده است که توانایی رقابت با دیگر نرم افزارهای این حوزه را دارد و حتی سازگاری زیادی با فعالیت های کتابخانه های عمومی دارد.
نجف آباد
|
Iran
|
1393/12/20 - 20:54
3
29
به نظرم دقیق بررسی نکرده اید.من درکتابخانه ام عضویت الکترونیکی داشته ام که درعرض 5دقیقه ثبت نام شده وکارت گرفته است .لطفاخدمات مثبت نهادکتابخانه هارازیرسوال نبرید.لیزنای محترم خاصیت علوم کتابداری تعصب نداشتن است .درست است شمادردفاع ازبعضی هاتعصب دارید ولی باید بادیدی بیطرفانه قضاوت کنید
همکار
|
Iran
|
1393/12/20 - 20:51
3
26
نرم‌افزار سامان نرم‌افزار بسیار خوب و جامعی است که هم کتابداران و هم اعضا از آن راضی هستند . نرم‌افزار سامان توسط تیم خبره ای از کتابداران و کارشناسان فناوری اطلاعات نهاد تهیه شده و برای اولین بار در کشور بیش از 2000 کتابخانه عمومی را پوشش می دهد .اینطور قضاوت کردن در مورد یک پروژه موفق ملی درست نیست . به نظرم باید از تمام افرادی که در تولید این سامانه نقش داشته اند تقدیر شود .
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/20 - 15:54
2
28
سلام
حتما مستحضرید که گفته یک کتابدار قابل استناد نیست . کل مراحل ثبت نام سنتی در کتابخانه های عمومی در چند دقیقه انجام میشودو از همان لحظه ثبت نام شخص در سامان ، می توانیم به ایشان کتاب بدهیم. صدور کارت چون نیاز به امضای مسئول کتابخانه دارد و از طرفی چاپ تکی کارت منجر به هدر رفتن کاغذ می شود به صورت جمعی (حدود 10نفر) آنها را چاپ می کنیم.
کاش خبرنگار مدعی شما کمی تلاش میکرد واز فردی مطلع و آگاه سوال می کرد وسبب دلخوری کتابداران عزیز کتابخانه های عمومی را که با کمترین امکانات سعی در ارائه بهترین خدمت به مراجعین را دارند فراهم نمیکرد .
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/20 - 15:48
2
25
به هرحال مراجعه بایدحتماصورت بگیره.باتوجه به اینکه برای صدورکارت عضویت عکس عضومتقاضی استفاده ازخدمات کتابخانه بایداسکن شده وسپس اقدام به صدورکارت نمود.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/12/23 - 12:57
اصلا خوبه مراجعین عزیز ، کتابخونه نیان و کتابهای مورد نیازشون رو با پیک براشون بفرستیم!!!!!!!
کتابدار
| Iran |
1393/12/21 - 14:51
البته مراجعه برای دریافت هزینه عضویت است نه مورد دیگر!
اگر امور مالی کتابخانه ها هم به صورتی موثر در سامان فعال شود، و امکان پرداخت الکترونیکی مبلغ مذکور فراهم گردد حضور در کتابخانه برای عضویت هم دیگر منتفی خواهد بود.
کتابدار
|
Iran
|
1393/12/20 - 15:02
3
31
واقعا متاسفم که اینگونه خدمات خوب و کارهای شایسته را با اشکالات و دلایل توهمی زیر سوال می برید.من کتابدارم و هیچکدام از این حرف ها را قبول ندارم. این کار آن هم در تهران!!!!
مردم را چی فرض کردین، خودتون رو چی فرض کردین.
واقعا براتون متاسفم
کتابدار کتابخانه عمو
|
Iran
|
1393/12/20 - 14:20
12
13
سلام
حتما مستحضرید که گفته یک کتابدار قابل تعمیم به همه ی آنها نیست. کل مراحل ثبت نام سنتی ده دقیقه طول می کشد و از همان لحظه ثبت اسم شخص در سامان ، می توانیم به ایشان کتاب بدهیم. صدور کارت چون نیاز به امضای مسئول کتابخانه دارد و از طرفی چاپ تکی کارت منجر به هدر رفتن یک کاغذ آ4 می شود به صورت جمعی (حدود 5نفر) آنها را چاپ می کنیم.
هیچکدام از همکاران کتابخانه ما از عملکرد سامان راضی نیستند اما فقط با زدن دکمه تایید عضویت و دریافت هزینه ثبت نام عضویت آنلاین فرد در سامان تایید می شود.
کاش خبرنگارتون از فردی مطلع و آگاه سوال می کرد!
م ر
|
Iran
|
1393/12/20 - 14:05
32
0
ما کتابدارا واقعا دیگه باید چقدر تحت فشار باشیم؟
آقای دبیرکل حقوق ما رو افزایش نمیدی؟
بخدا با کاهش ساعت کاری و ریزش اعضا و کاهش کار در کتابخانه
ما الان فقط باید ایمیل بزنیم تا زمان بگزره یا غیبت کنیم
یا غصه بی پ.لی بخوری
به داد ما برررررررررررررسین !
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/12/23 - 12:59
ظاهرا ایشون اصلا کتابدار نیستن
کتابدار کتابخانه
| Iran |
1393/12/21 - 14:17
باسلام خدمت همه ی خوانندگان گرامی
عزیز نگارنده آقا یا خانم (م ر) که از بی پولی می نالید! امثال شماها که در کتابخانه یا ایمیل می زنید یا غیبت می کنید ، اگر حقوقتان به ده برابر الان هم برسد همان کار را ادامه خواهید دید. باید خودتان را تغییر دهید و اندیشه هایتان را ف نه اینکه از دیگران بخواهید تا خودشان و شرایط را تغییر دهند. کمی مطالعه ی کتابهای روانشناسی در همان کتابخانه به جای ایمیل زدن و غیبت کردن بسی کارساز بوده و در نوشتن هایتان دقت خواهید نمود
حقیر از نرم افزار سامان نیز به دلیل عملکردهای مثبت بی پایان بسیار راضی بوده و دست همه ی متولیان را به گرمی می فشارم و خدا قوت می گویم
مستدام و برقرار و سلامت باشید
کتابدار
| Iran |
1393/12/21 - 09:06
سرور ارجمند همه چیز در پول خلاصه نمی شود کارهای شایسته ای هم در راستای اصلاح وضعیت معیشتی صورت گرفته و در ثانی این درخواست شما ربطی به این موضوع ندارد خیلی عذر می خواهم همین امثال شمایید که موجبات نگاشته شدن چنین توهینی را به کتابدار و نهاد فراهم می اورید . اندکی هم انصاف خوب است از ابتدای سال تا حالا رو با سال گذشته ات مقایسه کن بعد از بی پولی داد بزن مگه هر سال چقدر می شود حقوق را افزایش داد ؟ نکنه خیال می کنی راه صد ساله را یک شبه طی کنی ؟ صبر کن امور روبه بهبودی است خودت نظاره گر باش !
کتابدار نهاد
|
Iran
|
1393/12/20 - 13:53
1
30
سلام عضویت آنلاین کتابخانه ها آن چیزی که ما به تجربه دیدیم زیاد مورد استقبال قرار نگرفته بنابراین شاید طبیعی باشد که کتابداری از این شیوه اطلاع نداشته باشد بخصوص همکارانی که سواد رایانه ای کافی متاسفانه ندارند. ولی در خصوص عضویت در 90 درصد کتابخانه ها پس از تکمیل فرم عضویت شما به صورت سراسری ثبت شده و شما می توانید از خدمات کلیه کتابخانه های عمومی استفاده کنید بعلاوه حتی اگر عضو هم نباشید می توانید با ارائه کارت شناسایی به صورت استفاده در محل از امکانات کتابخانه بهره ببرید. با یک مراجعه نمی توان در مورد خدمات دهی آنی در کتابخانه ها قضاوت کرد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: