جذب 660 کتابدار در نهاد

 

 

به گزارش لیزنا، در سال 94 نهاد کتابخانه های عمومی کشور 660 نفر جذب جدید خواهد داشت که از این تعداد 200 نفر معترضین به آزمون سال قبل و مابقی از طریق آزمون جدید نهاد کتابخانه های عمومی  از میان داوطلبین رشته های مرتبط و تحصیلات کتابداری در کتابخانه های عمومی مشغول به کار خواهند شد.

 

 

تشکیلات نهاد در دهه گذشته، توسعه قابل توجهی داشته

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشوردر جمع کارشناسان و مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: تشکیلات نهاد در دهه ای که گذشت با جهش و پیشرفت رو به توسعه همراه بوده است.

 

وی افزود : تشکیلات نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشکیلات منحصر به فردی است و تحول در آن هم در کیفیت و هم در کمیت ملموس و قابل مشاهده است.

 

حسینی ادامه داد : ما در بحث نیروی انسانی رشد خوبی داشته ایم و این نشان دهنده توسعه و تحول مبارک درون مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در استانها است.

 

 

جذب 660 کتابدار در نهاد کتابخانه های عمومی

 

وی گفت :در سال 94 نهاد کتابخانه های عمومی کشور 660 نفر جذب جدید خواهد داشت که از این تعداد 200 نفر معترضین به آزمون سال قبل و مابقی از طریق آزمون جدید نهاد کتابخانه های عمومی  از میان داوطلبین رشته های مرتبط و تحصیلات کتابداری در کتابخانه های عمومی مشغول به کار خواهند شد.

 

حجت السلام والمسلمین حسینی گفت : ارتباط مؤثرکتابداران سراسر کشور با دبیرکل از تحولات مثبت و قابل تقدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

 

عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت :کتابخانه باید محور کار در مجموعه باشد و کتابخانه محوری باید سیاست اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور باشد.

 

وی ادامه داد : برای منابع ارسالی به کتابخانه های عمومی سراسر کشور ، سعی نهاد بر مخاطب شناسی اقوام و شرایط استانها بوده است و تلاش کرده ایم تا با حمایت از انتشارات کشور مجموعه کتابخانه های غنی و پرباری را داشته باشیم.

 

 

انتشارات کودک و نوجوان، 100 میلیون تومان کتاب اهداء کرد

 

وی افزود : در سال 93 انتشارات کودک و نوجوان حدود 100 میلیون تومان کتاب به کتابخانه های عمومی کشور اهداء کرده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ضمن تشریح برنامه های آتی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت : در جای جای استان پرچم خدمات دهی کتابخانه های عمومی جهت اجرای فعالیتهای فرهنگی برافراشته شده است.

 

سپهر، اقدامات انجام شده مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور را اقدامات مؤثر و مفیدی برشمرد و افزود : در بحث منابع و کتب نگاه ویژه ای را می طلبد که رفع این مشکل در جذب عضو و میزان رضایت مندی اعضا از مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور مؤثر است.

 

وی ادامه داد : شرایط استان شرایط امیدوارکننده ای است و فضای مناسبی جهت خدمت به اعضای کتابخانه ها وجود دارد ، اما نیاز به حمایت شرکت هایی مانند فولاد و نفت جهت مشارکت همگانی در ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی سطح استان احساس می گردد.